شهریار| گروه همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی تشکیل شد

 به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز هفته بهزیستی، گروه همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهریار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این مراسم با حضور داود فهیم راد رئیس این اداره، احمدنوری آشتیانی رئیس اداره اجتماعی فرمانداری شهریار، علی اکبرپولیکی معاون اجتماعی و کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده بهزیستی شهرستان برگزار شد.

فهیم راد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی و تشکر حضور مدعوین و زنان گروه همیار و ابراز خرسندی از راه اندازی گروه همیار و اعلام آمادگی خود، نسبت به حمایت و توسعه این گروه توسط این اداره و خیرین در راستای افزایش تعداد افراد شاغل در این گروه خاطرنشان کرد: گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، مشتمل بر تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیازمند زیر پوشش بهزیستی هستند که با دریافت خدمات و حمایت های توانمندسازانه، برای دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی خود تلاش می‌کنند و براساس آن، ضمن کاهش وابستگی طولانی مدت افراد به خدمات دولتی، حس اعتماد به نفس، خودباوری و ارزشمندی را در آنها تقویت می کنند.

این مسئول درادامه افزود: بهزیستی شهریار نیز به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و گسترش رفاه در افراد تحت پوشش خود توجه ویژه ای را به امر مشارکت و اشتغال زنان خصوصاً زنان سرپرست خانوار که از عمده ترین اقشار در معرض آسیب می باشند معطوف داشته است.  

وی اضافه کرد: عضویت در این گروه ها موجب جلوگیری از طولانی شدن چرخه حمایت های سازمان، عدم وابستگی جامعه هدف به این حمایت ها، افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقاء سطح آموزش و مهارت ها در ایشان می شود.

گفتنی است؛ این گروه در زمینه آرایشگری فعالیت خواهد نمود و چنانچه شرایط و حمایتهای لازم صورت پذیرد زمینه برای اشتغال تعدادی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر 40227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد