کمک‌ ۲۵ میلیارد تومانی مردم اردبیل به بهزیستی/ توجه ویژه به کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: مردم در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان به بهزیستی استان اردبیل به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: مردم در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان به بهزیستی استان اردبیل به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

وی افزود: برای خانواده‌های دارای چند معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۴۰ و ۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض و وام ۱۰۰ میلیونی مسکن اعطا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان داشت: برای برخی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی مانند سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته نیز ۵۰ میلیون کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته ۴۴ مرکز مثبت زندگی در محلات اردبیل افتتاح شد و در ۱۶ ماه اخیر ۲۸۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان اردبیل واگذار شده است.

فعالیت ۹۵ مرکز مشاوره در استان

ستاری بیان داشت: در حال حاضر ۹۵ مرکز مشاوره ازدواج، ژنتیک،  خانواده و... در استان اردبیل در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

وی گفت: در سال گذشته برای ۷۸۶ مددجوی تحت پوشش بهزیستی اردبیل، اشتغال‌زایی شده و طبق پیش‌بینی‌ها ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی در سال‌جاری انجام خواهد شد که برای مددجویان ۵۰ میلیون نومان وام داده می‌شود و در آینده نزدیک به یک‌صد میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۵۹ هزار و ۶۵۵ مددجو داریم که ۲ هزار و ۳۱۱ دانش‌آموز و ۴ هزار و ۷۸۷ دانشجو در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۷۲ فرد مقیم مراکز نگهداری در استان اردبیل واکسینه شدند که استان اردبیل در این حوزه رتبه اول کشوری را دارد.

ستاری گفت: در سال گذشته ۵۴ هزار و ۳۵۴ کودک ۳ الی ۶ سال غربالگری شدند که باعث پیش‌گیری از مشکلات و معلولیت بینایی و... بیش از ۵ هزار کودک شده است و ۱۷ هزار و ۲۴۸ نوزاد نیز تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

کد خبر 40222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد