در رسانه/ وجود ۱۶۰۰ فرزند خوانده در استان

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته تعداد ۵۸۶ مسکن مددجویی برای جمعیت هدف عادی و نیز خانوار های دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آماده و تحویل داده شده و در هفته بهزیستی امسال نیز ۷۸ واحد تحویل داده می شود.

به گزارش تبریز بیدار  فرگل صحاف، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این اداره کل در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ۸ هزار و ۴۰۰ پرداخت کرد که میزان جذب اعتبارات نسبت به سال پیش از آن ۷۶ درصد افزایش داشته است.


وی اشاره به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیرخواهانه مردم استان و روحیه همدلی و همراهی همنوعان در مواقع نیاز افزود: بهزیستی استان افتخار جلب و جذب بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان کمک های نقدی، غیر نقدی و خدماتی، مومنان خدا جوی استان رادر کارنامه خود دارد.


فرگل صحاف ادامه داد: در راستای توسعه مراکز غیردولتی ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی در سطح استان افتتاح شد که به عنوان پیشخوان الکترونیک بهزیستی برای گروههای هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند.


وی با اشاره به خدمات ارایه شده در حوزه توانبخشی نیز اظهار کرد: ۸۵ مرکز روزانه توانبخشی در استان برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمات ارایه می دهد.


مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای برنامه های پیشگیری از تنبلی چشم در راستای میزان نابینایی و کم بینایی در سال گذشته، اظهار کرد: از طریق پایگاههای دائمی و سیار ۹۴ هزا رو ۴۶۹ کودک ۳ الی ۶ ساله غربال شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ کودک بیمار درمان شده اند.


وی ادامه داد: در بحث فرزندان بی سرپرست و یا بد سرپرست بهزیستی استان با بهره مندی از ۲۴ مرکز تخصصی هیئت امنایی، نزدیک به ۳۲۰ فرزند را بصورت شبانه روزی نگهداری می کند.


صحاف افزود: با توجه به سیاست های خانواده محور، بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ فرزند نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می باشند و جمعا اعتبار یکساله ای بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان و مورد حمایت قرار دارند.

کد خبر 40218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد