در رسانه|تمایل مردم به مشاوره تلفنی با بهزیستی

سفیر ایلام |معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتباد سازمان بهزیستی استان ایلام گفت: درسه ماهه نخست سالجاری یک هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه ۱۴۸۰ برقرار شده که تمایل به مشاوره تلفنی را در بین مردم نشان می دهد.

به گزارش خبرنگارسفیر ایلام، فروزان افسرده روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان پیرو تور رسانه ایی به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی بیشتر درزمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره تحصیلی ،شغلی واختلالات روانی می باشد .

وی افزود: صدای مشاوره از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲شب در سه شیفت کاری به تماس گیرندگان در زمینه های مختلف امور مشاوره و روانشناختی به ارائه خدمت می پردازد .

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتباد سازمان بهزیستی استان ایلام گفت: خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماسها در حوزه اختلالات روانی ،کج خلقی ،اضطراب و افسردگی،وسواس فکری جبری و مشکلات زوجین است.

وی یادآور شد: سال گذشته تعداد تماس گیرندگان با مجتمع صدای مشاوره۷۲۵۱ مورد بوده که از این تعداد ۱٠۶۳ مورد مربوط به آقا و ۶۱۸۸ نفر نیز خانم است.

وی عنوان کرد: عمده ترین تشخیص و بیشترین تماس در زمینه اختلالات روانی،خلقی،افسردگی به تعداد ۲۴۳ مورد و تشخیص دوم مربوط به اختلالات اضطرابی وسواس فکری -جبری به تعداد ۲۰۹ مورد بوده است، مشکل با همسر ۱۹۷۴ مورد وتظاهرات بالینی بدرفتاری و عاطفی ۴۳۳ مورد و تربیت کودک ۹۸۶ مورد تلفن را به خود اختصاص داده است .

وی افزود:  در سال ۹۸ تعداد مراجعین حضوری ۱۲۰۱  مورد بوده است  که ۸۶۳ نفر از این تعداد مونث بوده اند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ علیرغم شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم رعایت محدودیت ها و فواصل اجتماعی تعداد مراجعین به مجتمع مشاوره حضوری ۸٠۴ نفر بوده که از این تعداد ۲۷۷نفر آقا و ۵۲۷ نفر نیز خانم هستندکه بیشترین تشخیص در زمینه  اختلالات روانی  اختلالات کج خلقی با تعداد ۶۵ مورد و اختلالات وسواس فکری جبری با تعداد ۶۲ مورد بوده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان ایلام با معرفی خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ گفت: مردم استان می توانند با این خط تماس بگیرندو ازمشاوره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد بهره مند شوند.

کد خبر 40215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد