نشست  مجازی هم اندیشی معاونین توانبخشی بهزیستی استان ها در سراسر کشور  برگزار شد

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری همایش سالانه معاونین امور توانبخشی؛ «نشست هم اندیشی معاونین امور توانبخشی ادارات کل بهزیستی» را طی ۳ روز به شکل ویدیو کنفرانس و با حضور معاون امور توانبخشی، مدیران کل حوزه، معاونین مدیران کل و روسای گروه های تخصصی ستاد سازمان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛  در جلسه  اول این نشست که با محوریت تحلیل و بررسی فعالیت های حوزه، برنامه های سال جاری، بررسی مشکلات و ارائه راهکارها برگزار شد، «برنامه های دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی»  با رئوس مراقبت و توانبخشی در مراکز شبانه روزی و خانواده و همچنین طرح های جدید این دفتر و برنامه های در دست اقدام از قبیل توسعه فعالیت ها براساس نتایج آمایش کشور مطرح  شد.

در جلسه دوم نشست نیز برنامه های دفتر توانمندسازی با عناوین توانبخشی مبتنی بر جامعه، دسترس پذیری، امور حمایتی از قبیل شهریه دانشجویان معلول، کمیسیون پزشکی توانبخشی، تردد و برنامه های ارتقای افراد دارای معلولیت مورد بحث و برسی قرار گرفت.

در جلسه سوم برنامه های دفتر امور مراکز روزانه و توانپزشکی با محوریت راهبردها، اقدامات شاخص، چالش ها و برنامه های آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه در خصوص توسعه مراکز در مناطق محروم، توانبخشی از راه دور، نظارت بر مراکز روزانه توانبخشی، برگزاری جشنواره ها، وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی و...گفتگو به عمل آمد.

در هر یک از این جلسات، معاونین امور توانبخشی استان ها به طرح دیدگاه ها، پرسش ها و پیشنهادات خود از جمله وضعیت اعتباری فعالیت های سال جاری پرداخته و مدیران کل حوزه و روسای گروه ها  پاسخ سوالات و مشکلات آنها را به تفکیک دفاتر بیان کردند.

کد خبر 40204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =