دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به مناسبت هفته بهزیستی

امام جمعه بندرعباس گفت : باید به بحث آسیب های اجتماعی نگاهی علمی و چندوجهی داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با پنجمین روز از هفته بهزیستی دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان به همراه جمعی از معاونین و مسئولین بهزیستی استان با حجت الاسلام و المسلمین  محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن بیان اهداف ، فعالیت و ماموریت های سازمان به ویژه در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های تخصصی شعار هفته بهزیستی امسال را  تحت عنوان " هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده " اعلام کرد و  اظهار داشت : ایجاد رویکرد علمی و استفاده از تجربیات دانش آموختگان دانشگاهها در خدمت رسانی به جامعه هدف ، همچنین ارائه خدمات الکترونیک از طریق 40 سامانه مختلف بخشی از فعالیت های بهزیستی در عمل به شعار امسال و تحقق هوشمندسازی خدمات است.

وی تصریح کرد : رویکرد پیشگیری نیز از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی است که در این راستا تقویت محله محوری و حفظ سلامت اجتماعی در خانواده از اولویت های بهزیستی در راستای حفظ سلامت جامعه است  .

سرپرست بهزیستی هرمزگان ایجاد اشتغال پایدارو توانمندسازی را از دیگر اولویت های بهزیستی عنوان کرد و افزود : یکی از ظرفیت های خوب استان برای ایجاد اشتغال روی آوردن به مشاغل خانگی و صنایع دستی است که در استان هرمزگان ظرفیت هنرمندان باذوق و استعدادهای ذاتی بسیار بالاست .

وی اذعان داشت : در این راستا  وبه منظور ایجاد درآمد برای مددجویان و همچنین ایجاد بستری برای عرضه و فروش و خرید تضمینی محصولات تولیدی با بانک ها و دستگاههای مرتبط رایزنی و تعاملات خوبی صورت گرفته است.

سرپرست بهزیستی هرمزگان در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص تامین مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت ، ساماندهی آسیب های اجتماعی و معتادین متجاهر پرداخت و خواستار تداوم همراهی نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بهزیستی در خدمت رسانی به جامه هدف شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ادامه این نشست ضمن تبریک چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی اذعان داشت : خدمت در سازمان بهزیستی و جامعه هدف تحت پوشش و اقشار ضعیف و محروم جامعه یکی از توفیقاتی است که خداوند نصیب مجموعه بهزیستی نموده و کارکنان باید قدردان این موهبت الهی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش اضافه کرد با توجه به کمبود اعتبارات در بخش دولتی باید تلاش شود از سایر ظرفیت های موجود در سایر دستگاه ها در جهت حمایت از جامعه هدف بهزیستی بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده اذعان داشت : ایجاد منبع پایدار و تشکیلات اقتصادی منسجم و هدفمند ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی  و هدایت و توجیه این بخش برای یاری رسانی به اهداف سازمان بهزیستی از بهترین راههای کمک به تامین اعتبارات و نیازهای بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه هدف است.

  اهتمام ویژه بهزیستی در ساماندهی آسیب های اجتماعی و اعتیاد و نگاه چند وجهی و علمی به بحث آسیب ها و همچنین ضرورت همدلی و همراهی سایر دستگاهها و احساس مسئولیت اجتماعی از سوی آنان از دیگر توصیه های نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بود .

وی در پایان با تقدیر از خدمات خالصانه کارکنان خدوم بهزیستی در خدمت رسانی به نیازمندان، افراد دارای معلولیت و محرومترین اقشار جامعه ، آمادگی خود را برای همراهی با سازمان اعلام کرد.

کد خبر 40199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد