مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اصحاب رسانه

نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با جمعی از اصحاب رسانه، در بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور امروز ۲۶ دی ماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد با اشاره به افتتاح  ۵۳ واحد مسکن معلولین در استان با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان در استان گفت: همزمان با سراسر کشور این واحدهای مسکن مددجویی در شهرهای در شهرستان های مهاباد، ارومیه ، اشنویه، بوکان، پلدشت ، تکاب، چایپاره، چالدران، سردشت، شاهین دژ ، شوط ، میاندوآب و نقده به بهره برداری رسید.

وی با تاکید به اینکه تعداد مددجویان استان در کل ۴۲۱هزار و ۶۴۵ نفر و ۸۹ هزارو ۳۶۲ خانوار است، تصریح کرد: تعداد کل مستمری بگیران استان ۵۱هزار و ۶۱۰ نفر است که از این میان ۱۶هزار و ۹۶۵ نفر مستمری بگیر از محل اعتبارات بهزیستی و ۳۴ هزار و ۶۴۵ نفر از محل هدفمندی یارانه ها هستند.

فریور اظهار کرد: ۱۹هزار و ۶۸۰  خانوار نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند که در صورت تامین اعتبار مستمری دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در استان ۱۰۰مرکز توانبخشی ، ۷۹ مرکز اجتماعی، ۱۶۰ مرکز پیشگیری و ۱۰۵۴مرکز تحت پوشش بهزیستی وجود دارد.

فریور با تاکید به اینکه برای هر ۱۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یک مددکار در نظر گرفته شده، یاد آور شد: در حال حاضر ۹۸ مرکز مثبت زندگی در استان با ۲۲ خدمت در حال فعالیت هستند که بزودی دو مرکز نیز به این مراکز اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سطح شهر و ساخت و سازها به صورت کامل قانون جامع حمایت از معلولان و متناسب سازی اجرا نمی شود.

فریور درخصوص برنامه های اجرایی درهفته بهزیستی نیز گفت: در این هفته یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در ارومیه، ۳ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در ارومیه، نقده و پیرانسهر، خانه امن در ارومیه، ایستگاه کاهش آسیب در میاندواب، مرکز جامع بازتوانبخشی معتادین در ارومیه و مجتمع رفاهی خدماتی شهید باکری در ارومیه افتتاح شد.

ایرج عبدالله پور، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان نیز افزود: با توجه اولویت بندی ستاد کرونا تمامی معلولین  و پرسنل مراکز توانبخشی شبانه روزی استان که ۱ هزار و ۸۰۰ نفر هستند علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی با تاکید به اینکه تمامی افراد تحت پوشش بهزیستی که در سامانه ثبت نام کرده اند شامل پرداخت شهریه دانشگاهی می شوند، تصریح کرد: برای ۳۱۲۹معلول دانش اموز تحت پوشش بهزیستی استان در سال تحصیلی گذشته بیش از ۵ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد.

عبدالله پور اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۷۸ نفر که پرونده ضایعه نخاعی داشتند بغیر مستمری ماهانه کمک هزینه پرستاری نیز به مبلغ  بیش از ۱۱میلیارد ریال دریافت کردند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مستمری ماهانه بهزیستی در سال جاری جهش ۳برابری یافته و بین ۳۵۰هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته برای بیماران متابولتیکی(PKU), ۱۹۸ میلیون تومان کمک هزینه درمان پرداخت شد.

عبدالله پور اظهار کرد: در سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال جهت خرید وسایل افراد کم توان پرداخت و برای کودکان زیر ۳ سال نیازمند کاشت حلزون ۱۴۵ کودک کمک هزینه پرداخت شد.

در ادامه رشید حسن زاده، معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ۸۱۰۰خانوار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که ماهانه مستمری دریافت می کنند، اظهار کرد: بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی و عشایری در دو بخش اجرا می شود و محدوده سنی ۱۸تا ۵۰سال را شامل می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: سهم حق بیمه زنان سرپرست خانوار شهری به صورت ۳ ماهه توسط بهزیستی استان  با ارزش ماهانه یک میلیارد تومان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شود در صورتی که بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری مستقیما توسط بهزیستی کل پرداخت می شود.

حسن زاده یاد آور شد: در سال ۹۹ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان جذب مشارکت های مردمی در حوزه مراکز دولتی و غیر دولتی در پویش های مختلف جمع اوری شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار گرفته خاطر نشان کرد: در سال گذشته  ۳۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از محل قانون بودجه تسهیلات را دریافت کرده اند.

مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اصحاب رسانه

کد خبر 40156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد