در رسانه| واگذاری ۱۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان همدان

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۱۶ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش واگذار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدالله فارسی گفت: همزمان با هفته بهزیستی، ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این سازمان در سطح کشور واگذار شد که سهم مددجویان استان ۱۶ واحد با هزینه ساخت سه میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان بود.

وی افزود: اعتبار این واحدها از محل بودجه دستگاه‌های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه با مبلغ یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان، تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومان و سهم آورده مددجویان ۸۸۰ میلیون تومان، تامین شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: واگذاری ۱۶ مسکن مددجویی در ۹ شهرستان استان همدان به غیر از شهرستان اسدآباد و به خانواده‌های دارای ۲ معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.

فارسی عنوان کرد: هم اکنون ۲۲۵ واحد مسکونی مددجویی در سطح استان در حال ساخت است که به جامعه هدف بهزیستی اعم از خانواده‌های دارای ۲ معلول و تک معلول واگذار خواهد شد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا پایان ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۲۰۱ واحد مسکن مددجویی از طریق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد به مددجویان استان همدان تحویل داده شده ادامه داد: اعتبار پرداختی سهم سازمان بهزیستی استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، دستگاه‌های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل ۴۴ میلیارد تومان و آورده مددجو ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

فارسی با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تأمین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

کد خبر 40149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد