اردستان| افتتاح مرکز سالمندان پونه رونقی زواره 

مرکز سالمندان پونه رونقی زواره در شهرستان اردستان، در پنجمین روز از هفته بهزیستی به بهره برداری رسید. 

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردستان، صبح امروز مرکز سالمندان پونه رونقی زواره در شهرستان اردستان با حضور حضرت آیه الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و  امام جمعه اصفهان، دکتر ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان و دکتر تاملی فرماندار شهرستان اردستان در پنجمین روز از هفته بهزیستی به بهره برداری رسید.

امام جمعه اصفهان در آیین افتتاح این مرکز گفت: کشورمان در شرایط کنونی دچار مشکل اقتصادی و بیماری کووید ۱۹ است و کار جهادی برای رفع مشکلات مردم نیاز دارد و اگر می‌خواهیم محبوب خدا باشیم، باید مخلوقات او را گرامی بداریم و مشکل آنان را حل کنیم.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد گفت: کمک به افراد ناتوان از نظر خدا بسیار ارزشمند است به طوری که می‌فرماید هر که یک دانه بکارد آن دانه ۷۰ خوشه می دهد و از هرخوشه ۱۰۰ دانه به وجود می آید؛ یعنی هر کس یک کار نیک انجام دهد خداوند ۷۰۰ برابر به او پاداش خواهد داد.
وی افزود: یکی از کارهای مومنانه این است که از اموال خود یک حقی را برای نیازمندان در نظر بگیریم، همانطور که ائمه‌ نیز انفاق می‌کردند و این صفت بسیار خوبی است که هرکس داشته باشد مورد عنایت خداوند خواهد بود. مردم ایران و بویژه مردم سراسر استان همیشه در انجام کارهای خیر و عام المنفعه پیشقدم هستند و بنده از همت بلند تمامی خیرین کشور سپاسگزاریم.

۴۰ خانه سالمندان در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی اصفهان نیز در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: ۴۰ خانه سالمندان در استان وجود دارد و به نیازمندان خدمات تخصصی ارایه می کند.

وی افزود: سیاست بهزیستی کشور در حوزه سالمندان در درجه اول نگهداری سالمندان در منزل نزد خانواده است، اما گاهی نمی‌توان این کار را انجام داد و وجود خانه های سالمندان استاندارد موجب می‌شود سالمندانی که نمی توانند نزد خانواده باشند، شرایط مطلوبی برای سپری کردن دوران سالمندی داشته باشند.

دکتر ولی اله نصر با تبریک هفته بهزیستی خاطر نشان کرد: بهزیستی در این هفته برنامه‌های متنوع و طرح های مختلفی در استان در دست اجرا دارد که افتتاح مجموعه خیرساز خانه سالمندان پونه رونقی زواره از جمله‌ی این طرح‌ها است.

مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: ظرفیت خانه‌های سالمندان این استان به گونه‌ای است که جوابگوی نیاز این استان است و در برخی شهرستان‌ها که نیکوکاران حضور فعال تری دارند، ظرفیت بیشتری وجود دارد که با توجه به بالا بودن نرخ سالمندی در استان، در سال‌های آینده دغدغه ای در این خصوص نخواهیم داشت.

وی افزود: نرخ سالمندی اردستان در اصفهان بالاتر از سایر شهرستان‌هاست که با بهره‌برداری از مرکز پونه رونقی زواره، ظرفیت شهرستان جوابگوی نیاز موجود خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تمامی هزینه‌‍‌های ساخت و تجهیز این مرکز از سوی نیکوکاران ساکن در خارج از کشور تامین شده است و بنده تمام قد از همت بلند این عزیزان سپاسگزارم.
 

کد خبر 40141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد