اردکان | افتتاح خانه کوچک توانبخشی یاسر در اردکان

به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسئولین استان و شهرستان، خانه کوچک توانبخشی یاسر ویژه افراد دارای اختلال هوشی و رشدی در اردکان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد در آیین افتتاح مرکز با بیان اینکه این مراکز در زمره خانه های کوچک حمایتی توانبخشی قرار دارد، گفت: رویکرد قبلی سازمان بهزیستی کشور در زمینه ایجاد مراکز بزرگ نگهداری از معلولین به خاطر مشکلاتی که وجود داشت کنار گذاشته شده است و در سال های اخیر این رویکرد به سمت تأسیس خانه های کوچک حمایتی توانبخشی با ظرفیت حداکثر ١٠ نفر از افرادی که شرایط نگهداری آنها در منزل وجود ندارد تغییر کرده است.

مسعود نشان افزود: این خانه های کوچک بر اساس معلولیت های مختلف، شدّت و نوع معلولیّت تأسیس می شود و با توجه به اینکه تعداد افراد کمتری در این اماکن نگهداری می شوند باعث می شود که محیط این خانه ها آرامش بیشتری داشته باشد تا خدمات تخصصی و با کیفیت تری به آنها ارائه گردد.

وی در پایان اظهار داشت: در راستای توسعه خانه های کوچک حمایتی توانبخشی و تشویق افراد برای ایجاد این مراکز یارانه ای به مؤسسین این مراکز تخصیص داده شده است و خوشبختانه امسال یارانه مقیمان این خانه های کوچک با رشد دو برابری به ٣ میلیون تومان افزایش یافته است.

گفتنی است که خانه کوچک توانبخشی یاسر ویژه افراد دارای اختلال هوشی و رشدی وابسته به مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اردکان در ساختمانی به مساحت ١٢٠ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ٧٠٠ میلیون با ظرفیت ١٠ نفر به بهره برداری رسید و در حال حاضر ۵ نفر در این خانه ساکن هستند.

کد خبر 40116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد