نیازمند یک نهضت ملی در حوزه مناسب‌سازی هستیم/ حداکثر ۳۰ درصد اماکن کشور مناسب‌سازی شده است

قبادی دانا با اشاره به اینکه امروز و بر اساس آمار حداکثر ۳۰ درصد اماکن ما مناسب سازی شده است، گفت: طی دو سال گذشته جهش خوبی در این حوزه داشتیم اما این آمار برای حضور یک فرد معلول در جامعه قابل قبول نیست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از دفاع‌پرس، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر برای عبور و مرور معلولین به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار داشت: در حوزه مناسب‌سازی معابر ستادی در کشور به عنوان ستاد پیگیری و مناسب‌سازی به ریاست وزیر کشور راه‌اندازی شده است و تا کنون ۱۸ جلسه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شده است؛ دبیرخانه این ستاد در سازمان بهزیسی و رئیس سازمان بهزیستی به عنوان دبیر این ستاد است.

وی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها به دلیل اینکه زیر ساخت‌ها از گذشته به درستی ساخته نشده است کاری دشوار است، گفت: امروز یک فرد دارای معلولیت باید یک زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی را در درون جامعه و خانواده بتواند تجربه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند یک نهضت ملی در حوزه مناسب‌سازی هستیم؛ همچنین سازمان برنامه و بودجه باید بودجه لازم را تخصیص دهد و یکان یکان مردم جامعه مدیران و شهروندان حضور رسمی افراد دارای معلولیت را در ذهن خودشان به رسمت بشناسند و در طراحی ساختمان‌ها و مجوزها این موضوع را در نظر بگیرند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه امروز و بر اساس آمار حداکثر ۳۰ درصد اماکن ما مناسب‌سازی شده است، گفت: طی دو سال گذشته جهش خوبی در این حوزه داشتیم اما این آمار برای حضور یک فرد معلول در جامعه قابل قبول نیست.

کد خبر 40103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =