دررسانه| ۱۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان همدان واگذار شد.

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از واگذاری ۱۶ واحد مسکونی با هزینه احداث سه میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش استان همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

حمیدالله فارسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با هفته بهزیستی، ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح کشور واگذار شد که سهم مددجویان استان ۱۶ واحد بود.

وی عنوان کرد: اعتبار این واحدها از محل بودجه دستگاه های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه با مبلغ یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان، تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومان و سهم آورده مددجویان ۸۸۰ میلیون تومان، تامین شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: واگذاری ۱۶ مسکن مددجویی در ۹ شهرستان استان همدان به غیر از شهرستان اسدآباد و به خانواده‌های دارای ۲ معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.

فارسی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۲۵ واحد مسکونی مددجویی در سطح استان در حال ساخت است که به جامعه هدف بهزیستی اعم از خانواده های دارای ۲ معلول و تک معلول واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا پایان ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۲۰۱ واحد مسکن مددجویی از طریق بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد به مددجویان استان همدان تحویل داده شده ادامه داد: اعتبار پرداختی سهم سازمان بهزیستی استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، دستگاه های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بانک های عامل ۴۴ میلیارد تومان و آورده مددجو ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تأمین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 40091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد