خدمات رسانی بهزیستی به ۱۷۲ هزار کرمانشاهی/ ۱۰۷۷ مددجو علیه "کرونا" واکسینه شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه جمعیت تحت پوشش این نهاد در سطح استان را بیش از ۱۷۲ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: به نقل ازخبرگزاری ایسنا ،دکتر فرحناز محمدی به مناسبت هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خدمات رسانی بهزیستی استان به بیش از ۱۷۲ هزار نفر گفت: این آمار بجز آمار غربالگری های سالانه ای است که برای عموم انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر در بهزیستی استان ۳۵ هزار خانوار مستمری بگیر داریم که ۷۰ درصد آنها خانوارهای تک نفره هستند.

وی از تشکیل ۴۳ هزار و ۵۰۰ پرونده توانبخشی در بهزیستی استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۵ هزار پرونده مربوط به معلولان جسمی و حرکتی، ۱۰ هزار پرونده مربوط به معلولان ذهنی، هفت هزار پرونده مربوط به معلولان شنوایی، پنج هزار پرونده مربوط به معلولان بینایی و مابقی مربوط به معلولان روانی و صوت و گفتار است.

محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی هم هم اکنون ۱۰ هزار و ۱۹۰ پرونده فعال در بهزیستی استان داریم.

این مسئول به غربالگری های سالیانه در حوزه های بینایی سنجی و شنوایی سنجی کودکان اشاره کرد و افزود: سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار کودک به لحاظ بینایی غربالگری می شوند و تمام موالید سالانه استان که حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نوزاد را شامل می شود سالانه به لحاظ شنوایی غربالگری می شوند.

محمدی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۶ مرکز توانبخشی در استان گفت: در حال حاضر پنج مرکز شبانه روزی و هفت مرکز روزانه سالمندان، یک مرکز شبانه روزی و هفت مرکز روزانه معلولان جسمی و حرکتی، پنج مرکز شبانه روزی و پنج مرکز روزانه معلولان ذهنی و یک مرکز شبانه روزی و پنج مرکز روزانه بیماران روان در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع این مراکز هم اکنون ۳۰۸۶ مددجوی مقیم داریم.

تحویل ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان در یک سال گذشته

وی در ادامه در تشریح برخی فعالیت های بهزیستی در یک سال گذشته گفت: یکی از مشکلات اساسی مددجویان بهزیستی بحث تامین مسکن است که در همین راستا سال گذشته ۶۹۳ واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و امسال نیز توانستیم ۴۳ واحد دیگر را به مددجویان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه عمده مددجویان بهزیستی مستاجر هستند، گفت: در فصل اثاث کشی عمده مددجویان با مشکل ودیعه مسکن مواجه هستند و کمک های بهزیستی هم در این زمینه نمی تواند مشکل آنها را به طور کامل رفع کند.

محمدی گفت: در حال حاضر برای ساخت یا خرید مسکن به خانوارهای مددجوی دارای دو معلول شهری ۱۴۰ میلیون تومان و روستایی ۸۵ میلیون تومان، برای خانوارهای مددجوی ایتام ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر خانوارهای مددجو ۵۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت می شود، اما به دلیل قیمت بالای مسکن استقبال چندانی از آن نمی شود.

وی افزود: مشکل بعدی مددجویان نیز بحث تامین شغل است، چرا که کمتر افرادی در جامعه به کسانی که دارای معلولیت باشند شغل می‌دهند و همین امر موجب شده بیکاری در این قشر از جامعه بالا باشد، در همین راستا سال گذشته ۲۳۶۲ مورد شغل ایجاد کردیم که عمده آن به شکل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بوده و به ۱۵۶۷ نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از پرداخت ۲۰۰ کمک هزینه تامین جهیزیه به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

محمدی به فعالیت های دیگر بهزیستی اشاره کرد و افزود: یکی از خدمات موثر بهزیستی در جامعه بحث اورژانس اجتماعی است که در مجموع سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۵۵ مورد اقدام توسط نیروهای اورژانس اجتماعی استان صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث خانه امن و خانه سلامت هم که محل خدمت به زنان و دختران درمعرض خشونت خانگی است، سال گذشته ۳۸۱ مورد اقدام و مداخله داشته ایم.

محمدی از تشکیل ۳۶۰ پرونده کودکان کار و خیابانی در استان خبر داد و افزود: برای ساماندهی این کودکان طرحی با نام طرح "دوستدار کودک" از سال گذشته در کشور واستان کلید خورده که بحث توانمندسازی این کودکان و خانواده هایشان را دنبال می کند.

۱۰۷۷ مددجو علیه کرونا واکسینه شدند

محمدی در ادامه اشاره‌ای به روند واکسیناسیون مددجویان بهزیستی علیه بیماری کرونا داشت و افزود: واکسیناسیون مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولان در اولویت است که جمعیتی حدود ۱۰۷۷ نفر را شامل می شود که همه این افراد واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین ۸۸۷ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند و واکسیناسیون مابقی مددجویان در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر مددجویان، ۳۳۸ نفر از پرسنل این مراکز هم نوبت اول و ۲۷۴ نفر از آنها نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کد خبر 40068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد