نماینده مجلس شورای اسلامی یزد از مرکز حمایتی تولیدی معلولین غدیر بازدید کرد

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی دکتر جوکار؛ نماینده مجلس شورای اسلامی از مرکز حمایتی تولیدی معلولین غدیر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ علی محمد عطابخش در این بازدید با اشاره به این نکته که در استان بیش از 95درصد فعالیت ها توسط بخش غیردولتی انجام می شود و تنها فعالیت های حاکمتی از جمله شیرخوارگاه بر عهده خود بهزیستی می باشد که شیرخوارگاه هم در شرف واگذاری به بخش غیردولتی می باشد.

این مسئول با اشاره به بخشی از مشکلات بهزیستی و این که حل بخشی از مشکلات، نیازمند حمایت مسئولین است اشاره نمود و گفت : در حال حاضر در استان بیش از چهارصد و 20 خانوار دو معلولی داریم که فاقد سرپناه هستند که از این 420 خانوار بیش از 370 مورد در خود شهرستان یزد هستند و باید برای این عزیزان زمین تأمین شود و این در حالی است که سال گذشته ما می توانستیم تا 140 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های دو معلولی داشته باشیم مشروط به این که زمین تامین شود ولی همچنان این مشکل به قوت خود باقیست.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه، مشکلات حوزه توانبخشی را یادآور شد گفت: یارانه بعضی از مراکز حوزه توانبخشی از جمله 3 مورد کارگاه تولیدی حمایتی معلولین در گستره استان هنوز به طور کامل مصوب نشده و یک گارگاه تولیدی حمایتی در مهریز در حال فعالیت می باشد که هنوز یارانه ای برای این مرکز برقرار نگردیده است.

محمدصالح جوکار در این بازدید ؛ واگذاری فعالیت ها به بخش غیردولتی را مبارک دانست و عنوان کرد: در اصل آن پیکره اصلی که باید خِیّرین عزیز را جمع کند، خود سازمان است و در اصل تقویت سازمان در راستای این است که بهترین خدمات و بالاترین خدمات را به جامعه افراد دارای معلولیت با حفظ کرامت انسانی ارائه گردد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای در خصوص مسکن خانواده های دو معلولی قول همکاری داد و یادآور شد: این عزیزان را باید در مجتمع های مختلف جانمایی نمود تا ارتباط با مردم و جامعه بین آن ها روز به روز پر رنگ تر شود و همچنین در خصوص یارانه مراکز توانبخشی نیز قرار شد مکاتبه لازم صورت پذیرد.

جوکار در ادامه طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک را مهم دانست گفت: ما نباید معلولیت را افزایش دهیم و ما از این طرح حمایت خواهیم کرد فقط نباید به گونه ای باشد که افراد قانون را دور بزنند و باید به دنبال راهکاری بگردیم که تبعات اجتماعی کمتری داشته باشد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: اگر بتوانیم در دو بعد اشتغال و مسکن معلولین قدم برداریم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر 40065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد