مشارکت ۵۰ میلیاردی مردم قم در پویش مردمی ایران همدل

مدیرکل بهزیستی قم: مردم قم پارسال از محل پویش مردمی ایران همدل، ۵۰ میلیارد ریال برای حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکزقم، مهدی پهلوانی ستوده با اعلام این خبر گفت: بیش از هزار شغل در سال ۹۹ برای مددجویان ایجاد شد که این امر بسیار خوشایندی است.

وی افزود: همچنان اشتغال و توانمند سازی مددجویان، مهمترین اولویت کاری ما خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه میزان خدمات مشاوره که در سال گذشته توسط بهزیستی صورت گرفته را برای ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۳۵ هزار مورد پرونده تحت حمایت بهزیستی تشکیل شد که با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و وضعیت معیشتی شمار افرادی که از خدمات بهزیستی بهره می‌برند نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز جامع اعتیاد، مرکز کاهش آسیب‌های معتادان، راه اندازی ۲۴ مرکز مثبت زندگی، فعال سازی مرکز راه نوین و خانه‌های نیمه راهی به همراه افزایش ظرفیت‌های مراکز موجود از برنامه‌های مهم استان در سال گذشته بود.

پهلوانی با اشاره به اینکه تاکنون ۸ هزار پرونده الکترونیکی در مراکز مثبت زندگی بهزیستی قم برای حمایت‌های معیشتی و مستمری‌های ماهانه تشکیل شده است، گفت: سال گذشته ۵۷ موافقت نامه اصولی برای راه اندازی مراکز مختلف بهزیستی تاسیس شد و ۱۶ مرکز جدید نیز در سال ۹۹ وارد کمیسیون نظارت این اداره کل شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طلاق و معلولیت به عنوان یک طرح مهم در قالب سلامت اجتماعی در خانواده در اداره کل بهزیستی قم طی ماه‌های گذشته آغاز شده است، افزود: به دلیل اعتبارات پایین بهزیستی عمق و حجم مداخله این اداره کل در حل مشکلات افراد و خانواده‌های آسیب دیده اندک است.

کد خبر 40060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد