فریدونشهر| اولین جلسه شورای سالمندان شهرستان 

در تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری اولین جلسه شورای سالمندان شهرستان فریدونشهر در سال جاری با حضور معاون اجتماعی فرماندار، تنی چند از روسای ادارات، رئیس و کارشناس واحد توانبخشی بهزیستی شهرستان فریدونشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر، در ابتدای جلسه کاظمی زاد معاون اجتماعی فرمانداری گفت: سالمندی یکی از مراحل زندگی انسان است. در ایران سن سالمندی از ۶۰ سال شروع شده و ۹ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. 
وی تصریح کرد: از جمله مشکلات سالمندی نداشتن درآمد، بیماری‌های جسمی و روانی دوران سالمندی، عزت نفس پایین سالمندان و احساس عدم ارزشمندی در جامعه، نداشتن زمینه اوقات فراغت و ... است که دستگاه‌های زیربط با توجه به سند ملی سالمندان موظف هستند برنامه‌هایی را در این زمینه اجرا نمایند.
کاظمی زاد افزود: جمعیت سالمند شهرستان ۴۶۰۰ نفر است که این تعداد به جهت افزایش امید به زندگی، کاهش موالید و مهاجرت معکوس روندی رو به رشد دارد.
وی از شهردارها و بخشدار خواست طراحی مبلمان شهری و روستایی مناسب برای حضور سالمندان را در دستور کار خود قرار دهند و بر استفاده از  ظرفیت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های سالمندی تاکید نمود.
در ادامه، نصیری کارشناس شبکه بهداشت و دکتر ملیانی رئیس شبکه بهداشت توضیحاتی در مورد بیماری آلزایمر ارائه نمودند و در ادامه هریک از روسای ادارات به بیان دیگاه‌ها ی خود پرداختند.
در پایان جلسه کاظمی راد معاون اجتماعی فرمانداری بر اجرای مصوبات ابلاغی از طرف دستگاه‌های اجرائی تاکید نمود.

کد خبر 40059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد