همه دستگاه‌ها باید با بهزیستی به عنوان مدیر برنامه سلامت اجتماعی، همکاری کنند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی روز پنجشنبه در سومین روز هفته بهزیستی در معیت استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های خواف و رشتخوار سفر کرد و ضمن دیدار با کارکنان بهزیستی، مسؤولان و مددجویان مراکز تحت نظارت بهزیستی و شرکای اجتماعی این نهاد، از مرکز توانبخشی معلولین ارشاد در خواف بازدید و با مددجویان و پرسنل این مرکز گفتگو کر

دکتر مسعود فیروزی که تا کنون به اتفاق استاندار خراسان رضوی از بهزیستی و مراکز تحت پوشش این نهاد در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی بازدید کرده است، در دیدار با کارکنان بهزیستی خواف، بار دیگر بر سیاست‌ها و اصول مدیریتی خود مبنی بر عدالت‌محوری و ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی، پای فشرد.

وی عدالت‌محوری در دو بخش مددجویان و کارکنان بهزیستی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید امکانات، اعتبارات و منابع را بر اساس نیازها و استحقاق افراد و بخش‌ها اختصاص دهیم و دوری و نزدیکی به مدیران یا مسؤولیت‌ها، ملاک تخصیص منابع نباشد.

دکتر فیروزی، اولویت مهم بعدی مدیریت خود را در راستای ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی تعریف کرد و گفت: ما ده‌ها فعالیت و برنامه در بهزیستی داریم که مسؤولان اجرایی و مدیران سایر دستگاه‌ها و نیز شهروندان به درستی از آنها اطلاع ندارند و ما باید از هر فرصتی که پیش می‌آید برای معرفی و تشریح این فعالیت‌ها و برنامه‌ها به جامعه استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مهم اجتماعی بهزیستی گفت: برای مثال کارهای بسیار مهمی که در اورژانس اجتماعی برای جامعه‌ی هدف انجام می‌شود، یک برنامه‌ی فوق‌العاده و مدرن است که تأثیر زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد اما وجوه و ابعاد این فعالیت، هنوز برای مردم و مسؤولین روشن نشده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بهزیستی، مسؤول و مدیر سلامت اجتماعی است گفت: همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها با بهزیستی در این مسیر، یک وظیفه‌ است زیرا بهزیستی در خط مقدم سلامت اجتماعی است و همه‌ی مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع برایشان روشن باشد.

وی با بیان اینکه تأسیس مراکز مورد نیاز مردم در شهرستان‌ها گفت: مراکز مشاوره، مراکز توانبخشی کودکان و توانخواهان، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز مثبت زندگی، از جمله مراکزی است که بهزیستی مدیریت آنها را برعهده دارد و چون بخش بزرگی از بار خدمات اجتماعی در سطح پیشگیری و توانبخشی بر دوش بهزیستی است باید نهادها و سیستم‌های مدیریت اجرایی در سطح شهرستان‌ها با بهزیستی همکاری و همراهی کنند.

فیروزی گفت: ما در تأسیس کمپ‌های ترک اعتیاد و نیز مراکز مورد نیاز مردم، یک سری وظایف قانونی داریم که باید آنها را انجام دهیم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید در اجرای این وظایف، بهزیستی را یاری کنند چون تأسیس و مدیریت این مراکز، کار دشواری است که اگر همراهی و همکاری سایر دوایر و نهادها نباشد، این مراکز با مشکل مواجه می‌شوند و نتیجه‌ی این مشکلات، به ضرر همه جامعه است.

وی همچنین در بازدید از مرکز توانبخشی معلولین ارشاد خواف، از مدیران و کارکنان این مرکز خواست، تمام همت و تلاش خود را برای خدمت به مددجویان بکار بگیرند.

وی گفت: خدمت به مددجویان بهزیستی، نعمت و فرصتی است که نصیب کارکنان بهزیستی و پرسنل مراکز تحت نظارت شده که باید نهایت استفاده از این فرصت خدادادی را ببریم.

فیروزی گفت: اثرات این نعمت در زندگی همه‌ی ما مشهود و مورد تأیید بزرگان دین است و به همین جهت، رهبر معظم انقلاب بر گسترش خدمات برای مددجویان بهزیستی توسط سایر سازمان‌ها و نهادها تأکید کرده‌اند.

شایان ذکر است بهزیستی شهرستان خواف دارای دو مرکز شبانه روزی معلولین بالای ۱۴ سال با ۵۲ معلول و یک مرکز روزانه آموزشی زیر ۱۴ سال با ۳۶ معلول می‌باشد.

۱۴۰۰ مددجو در قسمت توانبخشی و ۴۱۵ مددجو در بخش اجتماعی، از خدمات بهزیستی خواف بهره‌مند می‌شوند.

بهزیستی خواف بیش از ۲ هزار پرونده پشت نوبت دارد.

یک مؤسسه‌ی خیریه و ۵ مرکز مثبت زندگی از دیگر مراکز فعال بهزیستی خواف است.

شهرستان مرزی خواف با مساحتی حدود ۹۷۹۷ کیلومتر مربع، از شمال به شهرستان رشتخوار، از شرق به افغانستان و شهرستان تایباد، از جانب جنوب به قائن و از سوی مغرب به شهرستان‌های گناباد و تربت حیدریه محدود می‌گردد.

این شهرستان دارای ۴ بخش و شش شهر است و از شهرستان‌های باستانی خراسان به شمار می‌رود و آسیاب‌های بادی آن در تمام ایران شهرت دارد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

کد خبر 40054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد