ورود مجلس به ساماندهی "زباله گردها" و "معتادان متجاهر"/ دستگاه‌های دیگر به کمک "بهزیستی" بیایند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بهزیستی از مرکز ماده ۱۶بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:دکتر محمد رشیدی در حاشیه بازدید از مرکز ماده 16 بهزیستی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با ارزشمند خوان فعالیت بهزیستی گفت: این نهاد به قشری از جامعه کمک می کند که همگی در سخت ترین شرایط زندگی هستند و نیاز به کمک جدی دارند.

وی افزود: مددجویان بهزیستی افرادی هستند که با مشکلات زیاد جسمی و اقتصادی و ... دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین باید همه به بهزیستی برای کمک هرچه بیشتر به این افراد کمک کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به محدودیت منابع اعتباری بهزیستی اشاره کرد وافزود: این امر می طلبد که به سمت جذب حمایت های خیرین برویم و از ظرفیت مردمی برای کمک به مددجویان بهزیستی کمک بگیریم.

رشیدی بهزیستی را یک پایگاه تولید فرهنگ عمومی در بحث مددکاری دانست و افزود: اگر اقدامات ارزشمند بهزیستی در بحث مددکاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه تسری یابد، قطعا بسیاری هزینه های دولتی  کاهش یافته و مردم کمک حال یکدیگر می شوند.

وی افزود: ما هم به عنوان نمایندگان مجلس متوجه مشکلات اعتباری این نهاد هستیم و در استان هم قطعا این مشکلات بسیار است، اما در حال حاضر اولویت اصلی استان بحث بیکاری است، چرا که از قبل این معضل، معضلات بعدی حادث شده و برجامعه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اضافه می شود، اما معتقدیم بهزیستی باید حمایت شود و در این زمینه باید ظرفیت خیران را فعال کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه از اعتیاد به عنوان یکی از معضلات جدی استان یاد کرد و افزود: معتاد یک بیمار است که باید به او کمک شود و مجلس هم در این زمینه ورود خوبی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر بحث زباله گردها، کارتون خواب ها و معتادان متجاهر در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح است و طرح های خوبی در این زمینه در حال بررسی است.

رشیدی گفت: انتظار ما این است که دولت در این زمینه لایحه ارائه کند که در مجلس به تصویب برسد، اما در حال حاضر خود مجلس در این زمینه ورود کرده و طرح های خوبی در کمیسیون اجتماعی در حال شکل گیری است که به زودی به صحن علنی می آید.

این نماینده مجلس وجود زباله گردها، کارتون خواب ها و معتادان متجاهر در سطح جامعه را عمدتا نشات گرفته از نابسمانی ها اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانوار از بروز چنین معضلاتی پیشگیری کنیم.

وی فعال کردن مشاغل خانگی را راهکار موثری در این زمینه دانست و افزود: اگر اشتغال را به درون خانه و خانواده ببریم و بازار فروش را برای محصولات آنها ایجاد کنیم، قطعا تا حدی زیادی از مشکلات بیکاری و به دنبال آن معضلات اجتماعی کاسته خواهد شد.

رشیدی گفت: در گذشته بحث بنگاه های زودبازده را داشتیم که فقط در آنها تسهیلات پرداخت شد و عده زیادی با این تسهیلات ماشین و ... خریدند، اما باید در این طرح با نظارت بیشتر کاری کنیم که مشاغل خانگی واقعی ایجاد شده تا گامی در جهت رفع معضلات اجتماعی برداشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر حمایت همه جانبه از بهزیستی گفت: دستگاه های اجرایی همکار موظفند که در بحث ساماندهی معتادان متجاهر به صورت عملی بخش هایی از کار را برعهده بگیرند، چرا که بهزیستی به تنهایی از عهده این کار برنمی آییم












  •  
کد خبر 40001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد