نگهداری ۴۰۰ معتاد متجاهر در مرکز "ماده ۱۶" کرمانشاه/ به تنهایی از عهده هزینه‌ها برنمی‌آییم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از نگهداری ۳۵۰ تا ۴۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ خبر داد و افزود: برای تامین هزینه های پوشاک و غذای این افراد واقعا در مضیغه هستیم.

به گزارش رواب عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: فرحناز محمدی امروز (۲۴ تیر) در حاشیه بازدید محمد رشیدی نماینده کرمانشاه از مرکز ماده ۱۶ به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت اسمی ۲۵۰ نفره این مرکز گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته توانستیم با جذب یک میلیارد تومان اعتبار یک سوله جدید راه اندازی کرده و به ظرفیت این مرکز اضافه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز اقامت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در گذشته معتادانی که شاکی خانوادگی داشتند به این مرکز آورده می شدند، اما در حال حاضر عمده مراجعان مرکز معتادان متجاهر هستند.

وی افزود: این معتادان عمدتا مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده و از برخی شهرستان هایی که بیشتر ارجاع معتاد متجاهر به این مرکز دارند می‌توان به اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین اشاره کرد.

محمدی با اشاره به قدیمی بودن سوله های این مرکز، گفت: سوله هایی که در گذشته احداث شده اکنون فرسوده شده و نیاز به مرمت دارد که در این زمینه نیازمند حمایت های اعتباری هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه هزینه سرانه نگهداری هر معتاد متجاهر در این مرکز را حدود ۳۰ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: متاسفانه این میزان جوابگو نیست و تامین هزینه غذا و پوشاک دراین مرکز به سختی انجام می شود و بعضا از مشارکت دستگاه های همکار بهره می گیریم.

محمدی تاکید کرد: بهزیستی به تنهایی نمی تواند بحث نگهداری از معتادان متجاهر را انجام دهد و نیاز است که در این زمینه دستگاه های دیگر ورود کنند.

وی افزود: در حال حاضر در بسیار شهرها، شهرداری ها پای کار آمده اند و این انتظار را داریم که شهرداری های استان هم پای کار آمده و سوله ها و مکان هایی برای نگهداری این افراد لحاظ کنند.

محمدی با 

کد خبر 40000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد