مصاحبه مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با برنامه شبکه استانی مردم و مسئولان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بمناسبت هفته بهزیستی با حضور در برنامه رادیویی "مردم و مسئولین" شبکه استانی ضمن معرفی خدمات بهزیستی به سوالات شهروندان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور در این برنامه ضمن تبریک هفته بهزیستی به جامعه هدف با بیان اینکه سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ از ادغام ۱۶ جمعیت خیریه به وجود آمد، اظهار کرد: بهزیستی سازمانی کاملاً تخصصی شامل معاونت امور اجتماعی معاونت توانبخشی معاونت پیشگیری و معاونت مشارکت‌های مردمی مسکن و اشتغال مددجویان است.

وی ادامه داد: اگر چه بخش هایی از معاونت‌های بهزیستی مربوط به معلولین و یا اقشار خاص جامعه است اما مراکز مشاوره تلفنی و حضوری و اورژانس اجتماعی به عموم مردم خدمات ارائه میدهد.

فریور تصریح کرد: ۲۹ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین با ظرفیت ۱۶۷۳ نفر در سطح استان فعال است که مجموع یارانه پرداختی به این مجموعه از یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۶ مرکز مربوط به نگهداری بیماران روانی، ۹ مرکز مربوط به بیماران ذهنی، یک مرکز مربوط به بیماران جسمی حرکتی، ۱۳ مرکز نگهداری سالمندان،۱۰ مرکز ویزیت در منزل و ۱۵ مرکز شبانه روزی در استان ارائه خدمات می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: بیش از ۶۰ مرکز روزانه حرفه آموزی و نگهداری معلولین در استان فعال است که به این مراکز ۸۱۴ هزار تومان هر ماه براب هر نفر یارانه پرداخت می شود.

 وی افزود: بیش از ۲۰ مرکز نگهداری سالمندان در استان فعال است.

 فریور خاطر نشان کرد: همچنین ۶۵ مرکز روزانه نگهداری با ظرفیت سه هزار و ۳۳۰ نفر در دو سطح درجه یک و درجه دو در سطح استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ نفر از خدمات ۲ مرکز توانبخشی توسط مراقبین رسمی بهره منددهستند، افزود: ۱۱۱۸ نفر معلول در قالب توانبخشی در منزل توسط اعضای خانواده ماهانه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از بهزیستی دریافت می کنند.

فریور در خصوص ویزیت در منزل نیز گفت: ۵۸۵ مددجو از خدمات در منزل بهره مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در سطح استان افزود: ۱۰۰ درصد از روستاهای استان تحت پوشش این طرح هستند که تسهیلگران آموزش‌دیده محلی در قالب این طرح معلولات را شناسایی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بابیان اینکه امسال ۲۷۰ درصد اعتبارات بهزیستی استان افزایش یافته است، بیان کرد: ۲۰ هزار خانوار در آذربایجان غربی رای دریافت خدمات بهزیستی پشت نوبت هستند که با تزریق اعتبارات بخشی از این افراد وارد سامانه دریافت خدمات خواهند شد.

فریور تصریح کرد: یکی از خدمات مثبت بهزیستی وام اشتغال به مددجویان و خانواده مددجویان است که می توانند از تسهیلات اشتغال استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دو خط ۱۲۳( اورژانس اجتماعی) و ۱۴۸۰ (صدای مشاور) آماده ارائه خدمات به جامعه هدف هستند، تصریح کرد: طی سال گذشته ۵۰ هزار و ۸۷۶ مورد با صدای مشاور تماس گرفته و از خدمات متخصصین مشاور بهره مند شدند.همچنین از زمان شروع کرونا ۴۰ درصد تماس ها با صدای مشاوره در ارتباط با ترس و اضطراب بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن قدردانی از کمک خیرین به بهزیستی تصریح کرد: خیرین مب توانند کمک های مالی خود را از طریق شماره حساب ۴۱۵۵۰۳۴۵۴۱۵۷۲۸۱۸ نزد بانک ملی به حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی واریز کنند.

کد خبر 39949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد