۲۸۵ واحد مسکونی مددجویی در استان اردبیل احداث شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر ۲۸۵ واحد مسکونی مددجویی در مناطق مختلف این استان احداث شده است.

بهزاد ستاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این تعداد ۲۵۱ واحد در اختیار مددجویان زیرپوشش گذاشته شده و بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی نیز ۳۴ واحد مسکونی از جمله چهار واحد مسکونی در شهرستان خلخال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در هفته بهزیستی امسال ۱۵ واحد به خانواده‌های دارای ۲ معلول و یا بیشتر و ۱۹ واحد نیز برای مددجویان عادی تحت پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برخورداری خانواراهای زیرپوشش بهزیستی از واحدهای مسکونی مددجویی گفت: برای ساخت این واحدها در شهرهای استان به خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول و یا بیشتر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مالی از سوی بهزیستی پرداخت و یک میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل پرداخت می‌شود.

ستاری افزود: سقف کمک بلاعوض پرداختی از سوی بهزیستی استان به خانوارهای چند معلول در مناطق روستایی ۸۴۰ میلیون ریال بوده و در عین حال مبلغ تسهیلات بانکی ارائه شده از سوی بنیاد مسکن استان همان یک میلیارد ریال شهری است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: خانوارهای عادی زیرپوشش بهزیستی این استان نیز از ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت بهزیستی و یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی بنیاد مسکن بهره‌مند می‌شوند.

ستاری گفت: ۳۴ واحد مسکن مددجویی، سایت اورژانس اجتماعی، کارگاه تولیدی حمایتی افراد دارای معلولیت، مراکز مشاوره تخصصی و عمومی و اهدای دستگاه اکسیژن ساز به سالمندان مقیم مراکز نگهداری در هفته بهزیستی امسال مورد افتتاح خواهد شد.

ستاری افزود : به همت همکاران متعهد و تلاشگر مجموعه و خانواده بزرگ بهزیستی، بهزیستی استان در بحث امنیت در مقابل کرونا بویژه در مراکز نگهداری و واکسیناسیون این قشر رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

کد خبر 39947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد