همزمان با هفته بزرگداشت بهزیستی ۳۰ واحد مسکن به مددجویان واگذار شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ازافتتاح ۳۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش در استان، همزمان با واگذاری ۱۱ هزارمین واحد مسکونی به خانوارهای حداقل دو عضو معلول خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس وبا حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از ارکان توانمندسازی جامعه مددجویان تامین مسکن بوده و این در حالی است که یکی از عمده مشکلات مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی نیز داشتن مسکن مناسب محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ۳۰ واحد مسکن، بیش ازیک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، تصریح کرد : ۹ واحد در شهرستان زنجان، ۱۱ واحد در شهرستان خدابنده، ۲ واحد در شهرستان طارم،۲ واحد در شهرستان ماهنشان، ۳ واحد در شهرستان ابهر، ۲ واحد در شهرستان خرمدره، ۱ واحد شهرستان ایجرود به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: بهزیستی نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اقدام کرده و ضرورت دارد دستگاه‌های همکار مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهمنامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین را انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس جزء ۲ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مددجویان تحت پوشش سازمان برای یکبار و در حد یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه های انشعاباتی (آب، برق، گاز، فاضلاب) و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری و دهیاری معاف هستند.

وی افزود: در سال ۹۸، ۱۱۹ واحد مسکن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است و در سال ۹۹، ۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

کد خبر 39838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد