در رسانه | بهزیستی در صیانت از خانواده‌های آسیب‌پذیر نقش موثری دارد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: سازمان بهزیستی با استفاده از روش های نوین و کارشناسی نقش موثری در صیانت از کیان و ساحت خانواده های آسیب پذیر ایفا کرده است.

به گزارش ایرنا، «سید سعید شاهرخی» روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در دیدار با مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: سازمان بهزیستی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی و بزرگ ترین شبکه خدمات رفاه اجتماعی در حال ارائه خدمت به‌شریف‌ترین قشر جامعه در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: خدمات و فعالیت های سازمان بهزیستی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه پیشگیری، توانبخشی، اشتغال و مسکن شایسته قدردانی است.

استاندار همدان گفت: بهزیستی در آغاز چهل و یکمین سال فعالیت مستمر و موثر خود توانسته با اقدامات توانمندسازانه و پیشگیرانه و بهره گیری مناسب از امکانات و تجربیات بخش های غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین، نهادی پویا، تحول‌گرا و برنامه‌محور باشد و بتواند شبکه خدمات اجتماعی را در سراسر کشور توسعه دهد.

شاهرخی ادامه داد: بهزیستی توانسته برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی، توانبخشی و ایجاد نشاط و شادی در جامعه گام های موثری بردارد.

وی خاطرنشان کرد: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت های مردان و زنانی است که با تاسی از سیره ائمه و سرلوحه قرار دادن فرهنگ ایثار و فداکاری، دستگیر آسیب دیدگان اجتماع بوده و در این راه طاقت فرسا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه خدمت به نیازمندان یکی از بهترین خدمات عمومی است ادامه داد:  کارکنان سازمان بهزیستی و مسئولان آن شریک درد و رنج‌های مددجویان و آسیب‌ دیدگان هستند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی استان، پیگیری خواهند شد یادآور شد: کارکنان و مسئولان سازمان بهزیستی استان نقش عمده‌ای در راهبری اهداف و برنامه‌های این نهاد مقدس دارند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان نیز گفت: دولت تدبیر و امید به وعده های داده شده عمل کرد که بالا بردن مستمری پرداختی به مددجویان، تلاش برای راه اندازی اورژانس اجتماعی و حمایت از گروه هدف، از جمله شاخص های دولت یازدهم و دوازدهم در این بخش است.

«مهدی دیناری» افزود: اجرای طرح 'سی بی آر'، سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و اشتغالزایی به خوبی اهداف خدمتی دولت را به اقشار نیازمند تبیین می کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح مراکز مثبت زندگی در استان همدان طی سال های اخیر اجرا شد ادامه داد: ایجاد این مراکز در شرایطی که شهر برای تردد معلولان مناسب نبود موجب شد تا مددجویان به راحتی بتوانند بدون طی کردن مسافت طولانی خود را به این مراکز برسانند و خدمات دریافت کنند.

به گفته وی بهزیستی سازمانی است، که به‌ همت شهید دکتر فیاض بخش و بر پایه اخلاص، نیک اندیشی، نوع دوستی و ایثار پایه گذاری شد.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است

کد خبر 39820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد