در رسانه | افتتاح  ۲۱ پروژه خدماتی و توانبخشی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افتتاح ۲۱پروژه خدماتی و توانبخشی در هفته بهزیستی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مناسبت هفته بهزیستی که از۲۲ تا ۲۸تیرماه نامگذاری شده است در جمع خبرنگاران گفت: ۲۱مرکز زنان، ۵مرکز شبانه روزی، ۲مرکز شبه خانواده، ۱۱۷مهد کودک، ۱۳پایگاه اورژانس اجتماعی و ۷مرکز امور آسیب دیدگان تحت نظر معاونت امور اجتماعی بهزیستی قزوین در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۷مرکز زیر مجموعه بخش دولتی و ۱۴۶ مرکز نیز زیر مجموعه بخش خصوصی در حال خدمت گزاری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در سال جاری ۲۱پروژه جدید نیز به مجموعه خدمات این سازمان اضافه می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت اداره کل بهزیستی قزوین، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش بوده که در این رابطه احداث ۶۶واحد مسکونی با ۴۰میلیارد ریال اعتبار در شهرک مهرگان و شهرستان آبیک در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وارثی ادامه داد: افتتاح مرکز روزانه سالمندان هم قدم، افتتاح خانه کوچک معلولان ذهنی ویژه پسران، تاسیس بنیاد فرزانگان، تاسیس انجمن CBR، شکل گیری انجمن اتیسم، تاسیس مراکز مشاوره سورا، فرهت، انتخاب نو و راز زندگی، ایستگاه کاهش آسیب، تاسیس موبایل ون، افتتاح مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد، افتتاح ۲مرکز رشد و همچنین افتتاح خانه نوباوگان ویژه کودکان ۴ تا ۶سال بخشی از برنامه‌های بهزیستی قزوین در هفته بهزیستی  است.

او با اشاره به اجرای طرح موبایل ون، گفت: این طرح با تخصیص ۱۰میلیارد ریال اعتبار، آماده ارایه خدمات به پاتوق معتادان در سطح شهر بوده که امیدواریم با راه اندازی آن در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای قابل توجه صورت گرفته در این بخش باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، واگذاری مرکز نوباوگان شیرخوارگاه آمنه قزوین به خانه نوباوگان، ویژه کودکان ۴ تا ۶سال با ظرفیت ۴۰نفر را از دیگر اقدامات به انجام رسیده توسط این اداره کل برشمرد.

وارثی یادآور شد: ۴مرکز کاهش آسیب در شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در حال فعالیت بوده و در همین راستا و در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، سه مرکز جدید با عنوان سرپناه شبانه و شلتر در سال ۹۹ افتتاح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: استان قزوین بالغ بر یک هزار و ۸۰۰معتاد متجاهر دارد و پیش بینی می‌شود، ۸۷۸نفر نیز از طریق دادگاه درمان مدار معالجه و تحت کنترل قرار گیرند.

وارثی با بیان اینکه، استان قزوین دارای یک مرکز اقامتی ویژه بانوان و ۱۴مرکز اقامتی ویژه آقایان است و در یک سال گذشته میز سه هزار و ۶۴۶معتاد از خدمات این مراکز بهره مند شده‌اند، افزود: ۸۱ بیمار مبتلا به ایدز نیز تحت پوشش مستمر این سازمان قرار دارند.

او تصریح کرد: ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان فعال بوده و سامانه ۱۴۸۰ و ۱۲۳ نیز برای مراجعه افراد به پایگاه‌های سلامت محور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 39754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد