افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد و بازتوانی معتادین بصورت ویدو کنفرانس

مرکز جامع درمان اعتیاد بصورت ویدیو کنفرانسی با حضور مسئولین استانی و خانم رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ارتباط زنده تصویری گفت: در این مراکز برنامه اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط اجتماعی و براساس «مدیریت مورد» صورت می‌گیرد و مدت زمان این برنامه یک سال به طول می‌انجامد.

فاطمه رضوان مدنی در خصوص فرایند این طرح توضیح داد: در چهار ماه نخست بر اساس برنامه مراکز بهبود میان مدت و مراکز اقامتی افراد وارد فاز سم زدایی می‌شوند و در این مرحله معتادان تحت درمان‌های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بعد از سم زدایی هم فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه‌های خودیار ان ای به مدت هشت ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند ادامه داد: این افراد هر هفته برای شرکت در ٢ جلسه در مرکز حضور یافته و خدمات روانشناسی و مددکاری دریافت می کنند.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه بعد از دوره یکساله افراد بی سرپناه و بی خانواده برای اسکان به مراکز توانمندسازی می‌روند، اظهار داشت: همچنین اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشتند با کمک مددکار به شغل قبلی خود می‌روند و سایر افراد نیز با مهارت آموزی در مراکز به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند.

به گفته وی، این مراکز به صورت برنامه یک ساله فعالیت می‌کنند و معتادان بهبود یافته بعد از یکسال هم رها نشده و تحت مراقبت همکاران بهزیستی هستند.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: مددجویان این مراکز پس از پایان دوره یک ساله درمانی خود در صورتی که بدون شغل باشند، می‌توانند از مشوق‌های بهزیستی با استفاده از وام خوداشتغالی ۵۰۰ میلیون ریالی بهزیستی برای خود، اشتغال ایجاد کنند.

رضوان مدنی اظهار داشت: همچنین وام کارفرمایی (۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک از مددجویان مراکز) با بهره چهار درصد به کارفرمایان پرداخت می شود و می‌توانند از بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر، با توجه به ماده مصرفی فرد معتاد و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز، درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 39728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد