تفت | دومین شهرستان سالمند کشور توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد

رییس بهزیستی شهرستان تفت گفت: پس از فومن استان گیلان، تفت استان یزد دومین شهرستان سالمند کشور محسوب می شود که این امر توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی تفت، مجید فصاحت روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران افزود: به واسطه بالا بودن نرخ سالمندی نیاز است برخی برنامه ریزی ها و حمایت ها در شهرستان صورت گیرد.

وی ادامه داد: تقویت طب سالمندی و مراکز سالمندان، ایجاد درمانگاه های ویژه سالمندان و ایجاد مراکز ویزیت در منزل سالمندی را از جمله برنامه های لازم برای تفت عنوان کرد.

رییس بهزیستی تفت به فعالیت های تخصصی توانبخشی این اداره اشاره کرد و گفت: درمان و ارائه خدمات به معلولان به صورت رایگان، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی، غربالگری شنوایی و غربالگری ژنتیک برای خانواده های چند معلولی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان تمامی خانواده های چند معلولی مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفته اند، به اهمیت غربالگری شنوایی در بین نوزادان اشاره کرد و گفت: شناسایی زودتر، مشکل شنوایی سبب برنامه ریزی بهتر برای بهبود سریع تر یا عملکرد بهتر سطح شنوایی در نوزادان می شود.

فصاحت اضافه کرد: هشت موسسه و ۱۷ مرکز در زمینه بهزیستی در سطح شهرستان فعالیت دارند که مراقبت از ۴۰ معلول در منزل، ویزیت رایگان ۳۵ نفر در منزل و ارائه خدمات آموزشی و درمانی به صورت روزانه به سالمندان از جمله اقدامات این مراکز است.

وی مرکز نیکوکاری فاطمه الزهرا (س) این شهرستان را بزرگترین مرکز در جنوب شرق کشور عنوان کرد و گفت: این مرکز خدماتی در زمینه سالمندان، معلولان، بیماران اعصاب و روان و ایزوله ارائه می دهد .

رییس بهزیستی تفت به اورژانس اجتماعی هم پرداخت و گفت: فوریت های اجتماعی مانند اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری بر اساس تماس با سامانه ۱۲۳ مرکز بهزیستی پاسخگوست و در محل حاضر می شود.

وی به کاهش آمار موارد اورژانس اجتماعی شهرستان تفت بین سال های ۹۷ تا ۹۹ بر اساس آگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: آمار اقدام به خودکشی از ۲۹ نفر در سال ۹۷ به ۱۲ نفر در سال ۹۹ و کودک آزاری از ۱۰ مورد در سال ۹۷ به صفر در سال ۹۹ رسیده است.

اعطای خدمات مستمر به هزار و ۱۸۸ نفر، اعطای وام اشتغال به هزار و ۳۷ نفر، پرداخت بیمه ۴۵ نفر افراد تحت پوشش بیمه خویش فرمایی و ۳۶ نفر از مددجویان مشغول به کار دیگر خدماتی بود که رییس بهزیستی تفت عنوان کرد.

گفتنی است؛ مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 39671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد