۳۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان زنجان افتتاح می شود

به گفته محمدی، همزمان با هفته بهزیستی ۳۰ واحد مسکونی مددجوی افتتاح می شود و تعدادی از واحدهای مسکونی خانواده های دارای دو معلول نیز واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: از ۲۲ تا ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

محمد محمدی با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اولویت های سازمان است، گفت: ۲۸ هزار خانواده از خدمات سازمان بهزیستی استان زنجان استفاده می کنند.

وی با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی استان زنجان گفت: افتتاح کارگاه توانمندسازی معتادین بهبود یافته، افتتاح ۱۵ طرح اشتغالزایی، افتتاح مرکز مشاوره، آغاز مسابقات ورزشی کارکنان بهزیستی، واگذاری واحد مسکونی به خانواده های دو معلول و افتتاح ۳۰ واحد مسکونی در زنجان بخشی از برنامه های این هفته است.

محمدی ادامه داد: گلباران مزار شهدا، افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی، افتتاح صندوق حمایت از فرصت های شغلی جهت تسهیل در اشتغال مددجویان، دیدار با امام جمعه و رونمایی از اهداء یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان کشور، از دیگر برنامه های این هفته است.

وی به راه اندازی دولت الکترونیک به عنوان تسهیلگر امور مددجویان در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: به همین منظور سامانه صدور مجوز مراکز، سامانه دانشجویان، سامانه فرزندخواندگی، اورژانس اجتماعی، سامانه شفافیت، مراکز مثبت زندگی، سامانه دیده بان، سامانه کمک های مردمی، سامانه قوانین و مقررات و سامانه غربالگری اتیسم راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۴۸۲ به منظور برای کم کردن فاصله مردم و مسئولان و ثبت شکایت جامعه تحت حمایت از بهزیستی اشاره کرد و گفت: در استان زنجان ۴۰ مرکز مثبت زندگی راه اندازی شده است که تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرونده به این مراکز واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون مراکز توانبخشی انجام شده است جز استان های برتر در این زمینه هستیم، گفت: سامانه مناسبت سازی معابر راه اندازی شده است و معلولان می توانند مشکلات خود را از طریق این سامانه ثبت و پیگیری کنند.

وی افزود: نیازمند همراهی شورای شهر و شهرداری برای مناسب سازی هستیم چرا که برای حضور جامعه معلولان در جامعه بایستی بحث مناسب سازی به صورت جدی دنبال شود.

محمدی تعداد مراکز مشاوره ژنتیک در استان زنجان را ۲ مرکز اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد معلولیت ها به مقوله ژنتیک بازمی گردد لازم است تا مراکز مشاوره ژنتیک افزایش یابد و ۱۶۰۰ نفر سال گذشته از خدمات مشاوره ژنتیک بهره مند شوند.

وی به تشکیل ۱۸۷ تیم اگاه سازی اعتیاد و مداخله و کمک به ترک اعتیاد در بهزیستی اشاره کرد و گفت: در شهر زنجان مرکز اسکان موقت آسیب دیدگان از جمله دختران و فرزندان کار را داریم ولی مرکز اقامت نداریم که لازم است شهرداری گرمخانه ای برای این منظور ایجاد کند.

این مقام مسئول به فعالیت های سامانه تصمیم و مشاوره پیش از طلاق نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱ درصد از طلاق ها با مداخله کارشناسان بهزیستی به سازش منجر شد و این رقم در سال جاری به ۱۵ درصد سازش رسید؛ طلاق هایی که زمینه روانشناختی داشتند از طریق بهزیستی به سازش منجر شده است.

وی تعداد معلولین تحت حمایت بهزیستی استان زنجان را۲۲  هزار معلول اعلام کرد و گفت: در استان زنجان ۱۱۰ هزار سالمند وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مستمری های خانواده های چهار نفری به یک میلیون و ۱۰۰ هزار رسیده و خانواده های دارای معلول نخاعی از خرداد ماه حق پرستاری یک میلیون تومانی دریافت می کنند.

وی به اشتغالزایی ۶۷۳ مددجو توسط خیرین با اعتبار ۱۶ میلیارد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صیانت از شغل های ایجاد شده با پرداخت بخشی از حق بیمه معلولان و زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته از عملکردهای سازمان بهزیستی است.

کد خبر 39620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد