کارت هوشمند برای بیش از ۱۶ هزار نفر معلول در زنجان صادر شده است

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان به صدور کارت هوشمند برای معلولان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر معلول در استان کارت هوشمند صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از خبرگزاری مهر، فرهاد میرزایی به صدور کارت هوشمند برای معلولان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تاکنون برای ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر معلول در استان کارت هوشمند صادر شده است.

وی اظهار کرد: ۲۲ هزار معلول در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات درمانی و توانبخشی استفاده می‌کنند و این تعداد معلول شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، روان و سالمندان هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کارت هوشمند برای معلولان از نیمه دوم سال ۹۲ شروع شده است، گفت: معاونت توانبخشی مجموعه‌ای است که اقدامات هدفمند را برای قادرسازی فرد معلول به‌منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی، روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی‌ها انجام می‌دهد.

میرزایی به مزایای صدور کارت بین‌المللی معلولان اشاره کرد و یاد آور شد: با صدور این کارت افراد معلول می‌توانند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمان‌های مرتبط با حوزه معلولان استفاده کنند و بهزیستی استان در صدور کارت هوشمند برای معلولین عملکرد خوبی دارد.

وی ابراز داشت: طی سال گذشته ۸۴۰ نفر هم به تعداد آمار معلولین در استان افزوده شده و مشخصات این تعداد ثبت خواهد شد و برای این تعداد هم کارت هوشمند صادر می‌شود.

کد خبر 39609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد