در رسانه | واگذاری ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از واگذاری ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،وارثی  مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با عنوان  «بهزیستی در گام دوم: هوشمندسازی محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» که در آستانه چهل‌ویکمین سال تأسیس سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: تأمین مسکن مددجویان یکی از قوی‌ترین فعالیت‌های این اداره است و در این زمینه  ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان قزوین اهدا خواهد شد.

وارثی افزود: ۲۱ فعالیت و خدمت، در هفتهٔ بهزیستی به فعالیت‌ها و خدمات اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در هفته بهزیستی، مرکز سالمندان «هم‌قدم» نیز افتتاح خواهد شد، گفت: در این مرکز به صورت روزانه به ۴۰ نفر از سالمندان خدمات توانبخشی ارائه خواهد شد.

وی افزود: همزمان با هفته بهزیستی، خانهٔ کوچک معلولان ذهنی در تاکستان، بنیاد فرزانگان، انجمن سی. بی. آر، انجمن اوتیسم در قزوین، ۲ مرکز مشاوره، ایستگاه کاهش آسیب برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آبیک، آغاز به کار خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یک دستگاه موبایل‌ون نیز به منظور مقابله با آسیب‌های همراه با اعتیاد در پاتوق‌های معتادان مستقر خواهد شد.

وارثی افزود: افتتاح مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان از دیگر طرح‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اداره کل بهزیستی استان قزوین در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، رتبهٔ نخست کشور را در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ کسب کرده است.

وارثی با اشاره به اثرگذاری طرح دادگاه درمان‌مدار افزود: بیش از ۷۸٠ نفر از معتادان متجاهر در دادگاه درمان‌مدار تحت مدیریت هستند و در صورت مصرف دوباره مواد مخدر، به مراکز اقامتی اجباری اعزام می‌شوند.

وی افزود: ۳ هزار و ۶۴۶ نفر از معتادان در مراکز اقامتی منهای طرح دادگاه درمان‌مدار، تحت درمان هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه ۲۳ هزار معلول تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، گفت: دو هزار نفر نیز در نوبت سازماندهی هستند.

وی افزود: در حوزه غربالگری بیش از ۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر کودک در سن ۳ تا ۶ سال تحت پوشش طرح غربالگری طرح تنبلی چشم قرار گرفتند.

وارثی عنوان کرد: همچنین برای پیشگیری از ناشنوایی و کم شنوایی بیش از ۱۲ هزار کودک در استان قزوین غربالگری شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از ۲۵ هزار معلول در استان قزوین شناسایی شده‌اند که ۲۳ هزار نفر تحت پوشش مستمر این اداره کل قرار داشته و دو هزار نفر نیز در نوبت هستند.

وی افزود: خدمات مجموعه یارانه محور است و ۲۵۰ معلول نیز در قالب ۵ تیم سیار و دو تیم مراقبتی در منزل از سازمان خدمات دریافت می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۳ مرکز مثبت زندگی برای تسهیل خدمت رسانی به خانواده بهزیستی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر ۱۷ فرزند بدون سرپرست به خانواده‌ها واگذار شدند افزود: نزدیک به ۷۰۰ خانواده متقاضی دریافت کودک در نوبت قرار دارند.

وارثی با بیان اینکه در حوزه اشتغال ۷۱۰ نفر سهمیه اشتغال داشته اند، گفت: در یکسال گذشته برای ۷۲۴ نفر از جامعه هدف اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ میلیارد تومان خدمات حمایتی از سوی خیرین صورت گرفته است، یادآور شد: بخشی از این کمک‌ها به صورت نقدی و بخشی نیز خدماتی است.

کد خبر 39581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد