توقف برنامه غربالگری بینایی به دلیل وضعیت قرمز تهران/تجهیز مراکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد از تجهیز ۱۰۹۰ مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری بینایی خبر داد و گفت: پایگاه‌های غربالگری بینایی تا پایان شهریورماه که مراکز مثبت زندگی راه‌اندازی شوند با سازمان بهزیستی همکاری خواهند داشت و پس از آن صرفا ترجیح داده می‌شود که غربالگری در مراکز مثبت زندگی انجام شود.

افروز صفاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۲۷ مرکز مثبت زندگی در سطح کشور فعال هستند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه قرار است در این مراکز خدمات سازمان بهزیستی به طور جامع ارائه شود و این مراکز دسترسی به خدمات سازمان را بهتر می‌کند، یکی از خدمات قابل ارائه در این مراکز، غربالگری بینایی است که از ابتدای شروع برنامه در سال ۱۴۰۰ این مراکز نسبت به تجهیز شدن اقدام کردند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۹۰ مرکز مثبت زندگی مجهز به پایگاه غربالگری بینایی شدند، گفت: در این مراکز خدمات، مربیانی که غربالگری بینایی را انجام می‌دهند، آموزش‌های لازم و گواهی آموزشی را دریافت کرده‌اند و طبق دستورالعمل کار خود را انجام می‌دهند. 

معاون پیشگیری از معلولیت‌ها مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اظهار کرد: همچنین سایر مراکز مثبت زندگی تا پایان شهریورماه آماده غربالگری خواهند شد. 

وی این را هم اعلام کرد که پایگاه‌های غربالگری بینایی تا پایان شهریورماه که مراکز مثبت زندگی راه‌اندازی شوند با سازمان بهزیستی همکاری خواهند داشت و پس از آن صرفا ترجیح داده می‌شود که غربالگری در مراکز مثبت زندگی انجام شود.

صفاری‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به غربالگری بینایی و پروتکل‌های بهداشتی ویژه کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی برای برنامه غربالگری دارای پروتکلی است که غربالگری در مناطقی که از نظر کرونا قرمز هستند، متوقف می‌شود و در شرایط نارنجی و زرد ارائه خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. 

به گفته وی، در حال حاضر برنامه غربالگری بینایی در تهران متوقف شده است.

کد خبر 39575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =