فعالیت ۹۴ مرکز "مثبت زندگی" در استان اصفهان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از فعالیت ۹۴ مرکز "مثبت زندگی" در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ولی اله نصراصفهانی به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۹۴ مرکز "مثبت زندگی" در استان اصفهان بیان کرد: در این مراکز پرونده های فیزیکی حذف شده  و اطلاعات به صورت آنلاین ثبت شده و در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و فعالیت مددکار و خدمات مددجو به این شکل قابل رصد و دسترسی است.

وی با بیان اینکه از افتتاح مراکز مثبت زندگی ۶ ماه می‌گذرد، گفت: پرونده‌ها در کل استان وابسته به محل سکونت مددجو به یک مرکز مثبت زندگی ارجاع داده می شود و امیدواریم در آینده بحث نظارت بر روی پرونده‌ها به طور جدی‌تر اعمال گردد.

این مقام مسئول در خصوص شعار امسال سازمان بهزیستی افزود: شعار امسال "بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله توضیح داد: بهزیستی مثل سازمان تأمین اجتماعی نیست که زیر مجموعه خود حقوق دهد، هرچند مستمری پرداخت می کنیم و در یکی دو ماه اول سال مستمری بهزیستی و کمیته امداد رشد خوبی داشته است،اما به هیچ عنوان جوابگوی نیاز خانواده ها نیست و بخش کوچکی از معیشت آنها در بر می گیرد.

نصر با اشاره به رشد پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی بیان داشت: امسال حداقل مستمری برای خانواده‌های یک نفره ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر برای خانواده چهار نفره با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه جوابگوی نیاز خانواده ها نیست.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان ۱۲۳ هزار نفر دارای معلولیت شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۱۰ هزار خانواده به طور مستمر از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر خانواده های تحت پوشش امور اجتماعی هستند که خدمات مستمری دریافت می‌کنند، ‌گفت: سازمان بهزیستی موظف است سالانه ۲۰ درصد افراد تحت پوشش توانمند و ۲۰ درصد را نیز جایگزین کند که در این زمینه خیلی موفق نبوده ایم.

ولی اله نصر با اشاره به اینکه در راستای آماده سازی شهر اصفهان برای سالمندان اقداماتی انجام شده است، گفت: سیاست و برنامه ما این است که مراکز روزانه آموزش سالمندان را گسترش دهیم و مشکلات این قشر جامعه را پیشگیری و مدیریت کنیم.

این مقام مسئول در ارتباط با جمعیت سالمندان بیان داشت: در حال حاضر با رفتن جامعه به سمت پیر شدن جمعیت سازمان بهزیستی باید در این زمینه فعالیت‌های لازم را داشته باشد و اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند باید اقدامات مؤثر در این زمینه و آموزش‌های مورد نیاز به قشر سالمند را بدهد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان همچنین در ارتباط با مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان توضیح داد: در حال حاضرمراکز شبانه روزی بیشتر از نیاز استان است و مراکز متعددی در استان برای نگهداری سالمندان داریم که خالی است و استفاده نمی‌شود و امیدواریم که سالمندان در درون خانواده و  خانه حمایت و نگهداری شوند.

نصر با اشاره به برخورد جدی با موضوع کودک همسری در استان گفت: در استان اصفهان با موضوع کودک همسری به مراتب کمتر از استان‌های دیگر مواجه هستیم و به عنوان یک سوءاستفاده با هماهنگی مراجع قضائی با آن برخورد می کنیم .

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اذعان داشت: در سال گذشته مطابق آمارهای موجود موضوع همسرآزاری، کودک آزاری و اعتیاد در رتبه اول آسیب‌های اجتماعی در استان بوده که بیکاری و نبود اشتغال در دوران کرونا نیز در بروز آسیب‌ها تأثیر داشته است.
 

کد خبر 39535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد