۱۴ پروژه بهزیستی استان یزد افتتاح می شود

همزمان با چهل و یکمین سال تشکیل سازمان بهزیستی در کشور، ۱۴ پروژه بهزیستی استان یزد افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ امسال گرامیداشت هفته بهزیستی از ۲۲ لغایت ۲۹ تیرماه با شعار« بهزیستی در گام دوّم؛ هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» در نظر گرفته شده است.

در همین راستا بهزیستی استان یزد ۳۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و ... در قالب افتتاح، بازدید، برگزاری جلسات و نشست ها، افتتاح طرح ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت، برگزاری مراسم تجلیل از معلولین موفق و برگزاری انتخابات شبکه استانی مراکز مثبت زندگی را در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است؛ افتتاح سراسری دبیرخانه های ملی رصد آسیب های اجتماعی، آیین واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی و مراسم نمادین اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان سازمان بهزیستی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد.

گفتنی است؛ در خصوص پروژه های افتتاحی بهزیستی در این هفته، ۴پروژه در حوزه پیشگیری شامل: افتتاح دو مرکز مشاوره غیردولتی ، افتتاح مرکز اجتماع درمان مدار اقامتی و افتتاح مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان می باشد.

 دبیر ستاد گرامیداشت هفته بهزیستی افتتاح مجموعه فرهنگی تفریحی و افتتاح مکان جدید جامعه نابینایان در شهرستان میبد و همچنین افتتاح خانه های کوچک معلولین ذهنی متوسط و شدید در اردکان را از برنامه های حوزه توانبخشی نام برد و گفت: راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بهاباد و افتتاح  شعبه ۲ اورژانس اجتماعی در یزد نیز از برنامه های حوزه اجتماعی می باشد.

 گفتنی است؛ دیدار اعضای شورای معاونین با امام جمعه، برگزاری مراسم پیاده روی و کوهنوردی ویژه کارکنان، دیدار با کارکنان بازنشسته دارای معلولیت شدید و همچنین دیدار با خانواده های دارای ۲ یا ۳ یا ۴ معلولیت از دیگر برنامه های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت این هفته است.

کد خبر 39510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد