نشست تخصصی معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی با رؤسای شهرستانها و کارشناسان امور اجتماعی سراسر کشور

اولین نشست تخصصی معاونت امور اجتماعی با میزبانی دفتر امور کودکان و نوجوانان در گستره ستاد تا صف با حضور ۷۵۰ نفر از مرتبطان با امور شبه خانواده با مدل تعاملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر مسعودی فرید معاون امور اجتماعی با تاکید بر بهره مندی از ارزش های فرهنگ و دانش سازمانی بهزیستی مبنی بر حفظ حرمت فرزندان تحت سرپرستی سازمان، به بیان اصول و ملاحظاتی در نحوه رفتار با آنان پرداخت.
وی خواستار تعمیق نگاه سیستمی در تمام گروه های سازمانی و تشریک مساعی در جهت ارتقاء سطح شایستگی های علمی و مهارتی کارشناسان در حمایت از مربیان جهت تسهیل فرآیند جامعه پذیری فرزندان شد؛ همچنین ضرورت هماهنگی و مشارکت بین بخشی در درون سازمان و سایر شرکای اجتماعی در راستای کمک به رشد همه جانبه کودکان و ارتقاء مستمر کیفیت خدمات به فرزندان عزیز بهزیستی را از اهم فعالیت های در حال اجرا اعلام کرد.
در ادامه نشست، سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان، تلاش برای بهبود وضعیت معیشت و حقوق اولیه کارکنان مراکز را از مهمترین وظایف مسئولان حوزه شبه خانواده اعلام و توجه به امور حقوقی و رفاهی کارکنان خانه های شبانه روزی را از جمله پیش نیازهای عملکرد مطلوب پرسنل در تربیت کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی عنوان کرد.
وی با پرداختن به بحث افزایش اعتبارات مالی مراکز بر ضرورت بهره مندی از این نوع اعتبارات در راستای اشاعه مباحث فرهنگی و درونی نمودن ارزشهای اخلاقی و دینی در برنامه های تربیتی فرزندان به ویژه در فعالیت های مجمع مشورتی, بر تعامل موثر با هیئت مدیره تاکید کرد.

تمرکز بر رسالت و ماموریت های اصلی دفتر امور کودکان


  در این نشست که مدیران و معاونین اجتماعی استان ها و کارشناسان امور کودکان و نوجوانان تمامی سطوح سازمانی شرکت داشتند؛ مباحث تخصصی حوزه شبه‌خانواده برای تمامی مدیران و کارشناسان استانها و شهرستان ها توسط نمایندگان تعیین شده از مناطق ششگانه کشوری ارائه شد.مباحث ارائه شده توسط نمایندگان مناطق، بر رسالت و ماموریت های اصلی دفتر امور کودکان برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان تمرکز داشت.
به همین منظور، دکتر علیرضا عمادی رئیس شهرستان شمیرانات استان تهران در مورد چالش های عمده مراکز شبانه روزی نگهداری بهزیستی،  فاطمه آزاد رئیس شهرستان چناران استان خراسان رضوی در مورد مباحث تربیتی و فرهنگی فرزندان بهزیستی در خانه و تحت حمایت خانواده، کمال منوچهری رئیس شهرستان قروه استان کردستان در مورد کارآفرینی و اشتغال در برنامه های هدایت به زندگی مستقل، هاجر بایرامی رئیس شهرستان لاهیجان استان گیلان در مورد مسائل و مشکلات فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل، فاطمه رضائیان رئیس شهرستان فسا استان فارس در مورد امور فرزند خواندگی و علیرضا قناعت کار رئیس شهرستان نجف آباد استان اصفهان در مورد نظارت بر امور فرزندان تحت حمایت خانواده و سوپروایزری مددکاری به نمایندگی از سایر روسای شهرستانهای سراسر کشور به مدت دو ساعت به طرح مسائل پرداختند. گزارش ها و مسائل طرح شده در جلسه با مشارکت و هماهنگی سایر روسای شهرستان های منطقه مربوط تدوین شده بود. 
لازم به ذکر است جلسات مشابه با میزبانی سایر دفاتر معاونت امور اجتماعی در هفته های آتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 39455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =