بهزیستی در رسانه | ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در استان سمنان فعالیت دارد

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه شش مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعالیت دارند، گفت: یک‌هزار و ۲۱۱ نفر طی سال گذشته به این مراکز مشاوره ژنتیک در سطح استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور ظهر یکشنبه در نشستی با حضور مسئولان مراکز و کارشناسان حوزه ژنتیک بهزیستی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل در سمنان با بیان اینکه شش مرکز مشاوره ژنتیک در سطح استان سمنان فعالیت دارد، تاکید کرد: سال گذشته ۲۹۰ مورد مشاوره ژنتیکی رایگان به مردم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین یک هزار و ۲۱۱ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک استان سمنان مراجعه کرده‌اند، افزود: این مراکز در طول سال به آحاد جامعه خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مراکز ژنتیکی در زمینه‌های پیش از ازدواج، قبل و پس از بارداری به مردم خدمات می‌دهند، تاکید کرد: شاهرود دارای دو مرکز شامل یک مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی ژنتیک است و شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان نیز هر به ترتیب، دو، یک و یک مرکز ژنتیک بخش خصوصی دارند.

ایزد پور درباره هزینه درمان و مشاوره ژنتیکی بیان کرد: به دلیل گران بودن مسائل حوزه بارداری و ژنتیکی ۳۸۵ نفر سال در استان سمنان طی سال گذشته کمک هزینه آزمایشات ژنتیک دریافت کردند.

کد خبر 39447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد