بازدید کمیته نظارتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از کمپ‌های اجباری و مراکز نگهداری موقت معتادان متجاهر

یک تیم نظارتی تخصصی متشکل از نمایندگان بهزیستی، نیروی انتظامی، بهداشت و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از کمپ‌های ماده ۱۶، تبصره ۲ ماده ۱۶ و ورزشگاه‌های محل نگهداری موقت معتادان متجاهر مشهد، بازدید و مشکلات این مراکز را از نزدیک بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ما، گزارش این بازدید تخصصی در نشست اعضای کمیته نظارتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی که در دفتر معاون پیشگیری بهزیستی و دبیر کمیته نظارتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص مشکلات و چالش‌هایی که در این مراکز مشاهده شده بود، راهکارهایی به تصویب رسید.

در این نشست، مسائل بهداشتی، تغذیه، استحمام، درمان، بازتوانی، فضای فیزیکی، امکانات تخصصی، تیم مشاوره و مددکاری و سایر مشکلات این مراکز که توسط کمیته نظارتی، رصد شده بود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتیجه‌ی این بررسی‌ها در قالب یک گزارش دقیق، به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال گردد.

گزارش مصوبات این نشست به همراه گزارش بازدید تیم تخصصی نظارتی و مشکلات موجود، در جلسه‌ی آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که هفته‌ی آینده تشکیل می‌شود ارائه خواهد شد.

دبیر کمیته نظارتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در پایان این نشست به خبرنگار ما گفت: ما در کمیته نظارتی، موارد را تصویب و به شورا ارائه می‌کنیم و اجرای این مصوبات، تلاش دسته‌جمعی اعضای شورا را طلب می‌کند.

غلامحسین دلبری افزود: موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر، یک موضوع حاکمیتی است و مشکلات آن نیز از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که دستگاه‌های زیادی عضو آن هستند پیگیری و مرتفع می‌شود و لذا یک دستگاه به تنهایی، مسؤولیتی در این زمینه ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما مسائل و مشکلاتی را که در این مراکز وجود دارد به شورا منتقل می‌کنیم و شورا، تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی در این زمینه خواهد بود.

شایان ذکر است بیش از ۴۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر مشهد از اردیبهشت ماه گذشته به تدریج جمع‌آوری شده و بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نظارت دستگاه قضایی، در ۱۳ مرکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ و ۸ ورزشگاه متعلق به شهرداری، از دی‌ماه گذشته به صورت موقت نگهداری و مشغول گذراندن دوره درمان و بازتوانی می‌باشند.

بنا بر تکلیف استاندار خراسان رضوی، مقرر شده که ۵ هزار معتاد متجاهر دیگر استان هم تا پایان تابستان از سطح پاتوق‌ها جمع آوری و ساماندهی شوند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ۳ کمپ ماده ۱۶، ۱۱ کمپ تبصره ۲ ماده ۱۶ و ۷ مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر را مدیریت می‌کند.

کد خبر 39446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد