اشتغال افراد دارای معلولیت دغدغه و اولویت مدیریت استان است

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: صدور مجوز کار در کارگاه های تولیدی حمایتی، تسهیل در فرآیند جذب و به کارگیری معلولین توانمند، با حمایت های بیمه ای اعتبارات کارفرمایی از سوی بهزیستی امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان تهران، جلسه اشتغال با حضور معاون توانبخشی استان تهران، مشاور اشتغال مدیر کل، رئیس اداره و مسئول مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان رباط کریم درخصوص اشتغال و جذب معلولین در شرکت صنعت آفرینان وجودی و شرکتهای دیگر نصیرآباد برگزار شد.  

سید احمد خادم در این جلسه با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است، گفت: انتخاب این نام به معنای مساعی و تلاش مقامات و سازمان‌ها در جهت تولید است که تولید ایجاد کننده فرصتهای اشتغال است.

خادم با اشاره به اشتغال معلولان استان تهران گفت:
اشتغال افراد دارای معلولیت دغدغه و اولویت مدیریت استان است و در این زمینه تعداد قابل توجهی از معلولان فارغ التحصیل پشت نوبت قرار دارند که امیدواریم با اجرای مواد قانون حمایت از حقوق معلولان، مشکل اشتغال آنها برطرف شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: رایزنی با سازمان ها و ادارات و همچنین بخش های خصوصی برای اشتغال معلولان یکی از اقداماتی است که در این زمینه پیش بینی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم نیز با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای معلولان گفت: مدیر عامل شرکت صنعت آوران وجودی که از توانخواهان موفق بازار کار و سرمایه است، بسیاری از پرسنل شرکت را از توانخواهان بهزیستی جذب کرده است.  

بهادر مهکی با بیان درخواست ها و مشکلات بر تقویت ارتباط معلولین و مسئولین، تأمین فضا برای برگزاری دوره های آموزشی و جذب سرمایه گذاران در بخش جذب و به کارگیری توانخواهان بهزیستی در شرکت صنعت آوران وجودی و دیگر شرکت های شهرک صنعتی نصیر آباد و همچنین ایجاد انگیزه اشتغال برای بانوان معلول جهت ورود به اجتماع، استقلال اقتصادی و خصوصا پیشگیری از آسیب های روانی تأکید کردند.  

مدیر عامل شرکت صنعت آوران وجودی با اشاره به پیشینه قبلی شرکت صنعت آفرینان وجودی که از سال ۱۳۵۸ در تهران ثبت گردیده و فعالیت خود را در زمینه طراحی، ساخت قالب و تولید قطعات خودرویی آغاز نموده است، اظهار داشت: این شرکت با دارا بودن کادر فنی مجرب و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز و تنوع بیش از ۱۴۰۰ نوع محصول، توانسته گام های بزرگ و موثری را در جهت کاهش واردات قطعات و همچنین خدمت به صنعت کشور و اشتغال زایی بردارد و تا جایی که امکان فراهم باشد، پرسنل شرکت از معلولین استفاده می شود.

کد خبر 39430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد