ابتکار عمل مددجویان بهزیستی در ایام کرونایی

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، گفت: کرونا تبعات بسیاری بر کسب و کارهای مختلف داشته اما در این میان ابتکار عمل مددجویان بهزیستی در این حوزه با تغییر کاربری کارگاه‌ها به تولید محصولات پیشگیری از کرونا قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از آتیه آنلاین، «رضا دهقان» مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: ایجاد هم‌افزایی، اجماع و هم‌زبانی سازمان بهزیستی با مددجویان، بستر حضور خلاقانه آن‌ها را در ایجاد کارگاه‌های تولید محصولات کرونایی هموارتر کرد.

وی افزود: اگرچه بعضا مددجویان بهزیستی از استان‌های مختلف گلایه‌هایی به جهت رکورد ناشی از این همه‌گیری داشتند اما همزمان با شیوع‌کرونا تاکنون کارگاه‌های متعددی باهدف تولید و عرضه محصولات مبارزه با کرونا توسط مددجویان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور  ادامه داد: تغییر کاربری برخی کارگاه‌ها در تبدیل تهدید کرونا به فرصت در حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی موثر بوده است. به عنوان مثال بسیاری از کارگاه‌های خیاطی تحت نظارت سازمان از خط تولید لباس به تولید ماسک و لباس ویژه کرونا تغییر کاربری دادند.

دهقان گفت: بسیاری از کسب‌ و کارها و بنگاه‌های اقتصادی زمانی که در صدد تعدیل نیرو بودند مددجویان بهزیستی را مورد لطف خود قرار دادند و سعی داشتند که مددجویان کمتر آسیب ببینند و اغلب مواقع بنگاه‌های اقتصادی تلاش‌شان بر این بود که مواد اولیه و نیازهای ضروری تولیدشان را از کارگاه‌های کوچک مددجویان بهزیستی‌ تامین و خریداری کنند.

وی با اشاره به تمرکز بر ایجاد تعامل موثر با شبکه بانکی کشور اعلام کرد: خوشبختانه در تداوم رویکرد مدیران پیشین، از نیمه سال ۱۳۹۸ تلاش بیشتری در تعامل با شبکه بانکی کشور به عنوان تامین‌کننده منابع اشتغال صورت گرفت و با اتاق‌های بازرگانی، اصناف، تعاون و شبکه‌های کارفرمایی نیز وارد مذاکره و تعاملات دوسویه موثری شده‌ایم؛ به بیان دیگر، تلاش شد که معرفی کامل، درست و کافی واقعیت‌های سازمان بهزیستی در سطح اشتغال مددجویان بهزیستی برای این نهادهای دولتی و غیردولتی صورت بگیرد و خوشبختانه ثمره این پیگیری‌ها، زمینه تامین منابع مالی ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان را فراهم‌تر کرده است.   

کد خبر 39418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =