نیشابور | یک اتوبوس و یک تاکسی مناسب‌سازی شده در نیشابور بهره‌برداری شد

به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها در حاشیه مراسمی که به این منظور با حضور مسیولین کشوری و استانی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار گردید، از یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه تاکسی درون شهری مناسب سازی شده ویژه توانیابان و سالمندان رونمایی شد.

با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی سازمان حمل و نقل شهرداری نیشابور  و همکاری اداره بهزیستی کار بررسی ومطالعه در خصوص تجهیز وراه اندازی خودروی مناسب سازی شده عمومی  از سال گدشته و با همکاری اداره بهزیستی و سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری نیشابور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، پس از مطالعه و آزمون و خطای فنی، در نهایت با تکیه بر توان داخلی نیروهای متخصص سازمان اتوبوسرانی این طرح اجرایی شد و پس از طی روند ازمایشی، سرانجام این سرویس در خدمت توانجویان قرار گرفت.

اتوبوس مناسب‌سازی شده، از طریق نصب بالابر و تجهیزات ایمنی در داخل خودرو جهت استقرار ویلچر دسترس‌پذیر شده است.

همچنین برای طراحی جهت مناسب سازی و سهولت در ورود و خروج مسافرین دارای معلولیت در تاکسی عمومی هم صندلی گردان با قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع نصب شده است.   

رئیس بهزیستی نیشابور در حاشیه این افتتاحیه گفت: ازابتدای اجرای این طرح همکاری لازم از سوی اداره بهزیستی و واحد مناسب سازی با شهرداری صورت گرفت.

علی صدر افزود: با تخصص و مهارت نیروهای بومی شاغل در سازمان حمل و نقل شهرداری و با ارائه مشاوره در این خصوص از سوی بهزیستی نیشابور این پروژه به بهره برداری رسید.  

وی ادامه داد: در گام نخست این اتوبوس جهت سرویس دهی به توانجویان دارای معلولیت عضو تیم‌های ورزشی بوچیا و والیبال نشسته شهرستان که بصورت منظم در جلسات تمرینی شرکت می کنند اختصاص یافته و در مراحل بعد جهت تردد در سطح شهر برنامه ریزی می شود.  

وی اعلام کرد: بهزیستی  در تامین کمک هزینه ایاب و ذهاب مددجویان، نهایت همکاری را با توانجویان خواهد داشت.

کد خبر 39349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد