۳۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می گیرند

مدیر کل بهزیستی با اشاره به ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت و سالمندان گفت : امسال ۳۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : با اجرای این طرح ۱۵۰ سالمند و بیش از ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی قادر خواهند بود با استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.
وی عنوان کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت های زندگی، ارتقای عملکرد. زندگی روزمره، افزایش سطح استقلال فردی و نیز رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت های اجتماعی اجرا می شود.
محمدی دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه توانبخشی عنوان کرد و افزود: برنامه یاد شده از طریق مناسب سازی امکانات و خدمات مورد نیاز معلولان، شرایط زندگی مستقل و توانمندسازی آنها فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح توانمند سازی سالمندان در  شهرستانهای زنجان، خدابنده، ابهر اجرا می شودکه  در حال حاضر ۱۵۰ سالمند از خدمات این طرح استفاده می کنند.
محمدی مراکز شبانه روزی ویژه سالمندان را ۲ مرکز در شهرستانهای زنجان و ابهر  عنوان نمود و گفت : ۲ مرکز روزانه ویژه سالمندان در شهرستان زنجان و ۱ مرکزدر خدابنده فعال است.

این مقام مسئول افزود: در سال گذشته بیش از ۴۵۰ مورد کارت معلولیت صادر شده است، دریافت بلیت نیم‌بها، معرفی به دستگاه‌ها، دریافت خدمات، استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدام در دستگاههای دولتی و غیره از جمله خدماتی است که معلولان با این کارت دریافت می‌کنند.

کد خبر 39333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد