دررسانه |مدیرکل بهزیستی: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در استان همدان اجرا می شود

همدان-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان همدان از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) در سه محور پایگاه سلامت اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی و اوقات فراغت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تعطیلات تابستان خبر داد.

مهدی دیناری روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت آموزش‌ و پرورش و سمن‌های فعال این حوزه اجرا می شود، افزود: درهمین ارتباط ۲۵ کارشناس و متخصص در رشته های روانشناسی، مددکاری و علوم تربیتی به عنوان تسهیل گر در اجرای این طرح مشارکت دارند که دوره های آموزشی ویژه برای این افراد برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت نوجوانان در یک همگرایی کیفی از گسترش معضل اعتیاد در جامعه جلوگیری می کند، نصریح کرد: طرح مانا در سال گذشته به دلیل شرایط ویروس کرونا اجرا نشد که امسال به صورت کارگاهی و عملی با هدف تقویت مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان و آموزش شیوه های تبدیل چالش ها و تهدیدهای دوره بلوغ به فرصت برای جامعه هدف، برگزار.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با تاکید بر ایجاد حساسیت نسبت به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر در سطح جامعه، گفت: این موضوع یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی خانواده هاست که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان زمینه رفع این نگرانی را فراهم کنیم.

دیناری، ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله ها و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که گسترش مصرف قلیان و سیگار در بین نوجوانان بسیار نگران‌ کننده است، گفت: خانواده ها باید نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند و با فراگیری آموزش های رفتاری مناسب نسبت به اصلاح رفتار و عادت های غلط فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اهمیت ویژه پیشگیری در بحث آسیب های اجتماعی، افزود: غنی‌ سازی اوقات فراغت یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسوولان به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد زیرا استفاده درست و بهینه از فرصت ها می تواند زمینه و بستر مناسب برای رشد و شکوفایی اجتماعی، جلوگیری از آسیب ها و حفظ نشاط و شادابی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ایران در آسیب‌های اجتماعی با نام مانا از اقدامات سازمان بهزیستی است که در آن با ارائه آموزش‌هایی ضمن ارتقاء دانش و آگاهی نوجوانان از توانمندی و ظرفیت بالقوه آن‌ها برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت‌دار و در نتیجه باعث ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و همیاری برای اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان می‌شود.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

کد خبر 39330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد