وام بهبودیافتگی اعتیاد مستلزم تأیید بهزیستی است

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: دریافت وام ۵۰ میلیونی که به معتادان بهبود یافته جهت اشتغال تعلق می‌گیرد، نیازمند آن است که یک سال از پاکی فرد گذشته و مورد تأیید سازمان بهزیستی باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری آنا، محسن فتاپور در خصوص اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی به معتادانی که بیش از یک‌سال از پاکی آنها می‌گذرد گفت: دستور پرداخت این وام چند سال گذشته بر اساس ماده ۱۷ ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که مبلغ وام با توجه به تورم از ۱۵ میلیون به ۵۰ میلیون افزایش یافته است افزود: بازپرداخت این وام با سود ۴ درصد است و بعد از گذشت ۶ ماه صورت می گیرد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: این وام به افرادی داده می‌شود که دارای مدرک فنی حرفه‌ای باشند و با تشکیل پرونده در بهزیستی محل سکونت برای دریافت وام اقدام کنند.

فتاپور ادامه داد: برای اخذ وام ضروری است مدارک بهبودیافتگی و پاکی معتادان باید مورد تایید سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که این وام تنها مختص معتادان پاک نیست عنوان کرد: تمام افراد تحت نظر سازمان بهزیستی شامل دریافت این وام می‌شوند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران بیان کرد: بهزیستی برای اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت دوباره زیستن این افراد با سازمان شهرداری در خصوص واگذاری غرفه‌های کارآفرینی توافق‌هایی در زمینه ایجاد اشتغال پاک شدگی انجام داده است.

فتاپور یادآور شد: بعد از گرفتن وام نظارت‌هایی از سوی سازمان بهزیستی مبنی بر این‌که آیا محل هزینه وام در راستای خود اشتغالی است یا خیر صورت می‌گیرد و در صورتی که شواهد خلاف آن باشد اقدامات قانونی برای بازپس‌گیری وام انجام می‌شود.

کد خبر 39308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد