شهرتهران| بهزیستی ۹۰ هزار و ۱۷۲ مشاوره در سه ماهه اول سال ارائه کرد

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۹۰ هزار و ۱۷۲ مورد از طریق سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور به صورت رایگان به مردم خدمات مشاوره ای ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، ایران شفیعی اظهار داشت: تعداد مشاوره ها در مراکز غیر دولتی پنج هزار و ۶۴۴مورد و  پنج هزار و ۸۹۸نفر تعداد افرادی بود که خدمات آموزش های پیش از ازدواج، فرزند پروری، آموزش زندگی خانواده و آموزش زندگی خانواده دریافت کردند.

وی گفت: همچنین در مراکز سلامت روان محله درسه ماهه اول سال ۲ هزار و ۸۴۵ نفر در گروههای مختلف آموزش داده شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران افزود: همچنین در همین مدت ۲ هزار و ۶۱۷نفر از زوجین نیز مشاوره طلاق گرفته اند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده مشاوره ای بهزیستی شهر تهران در سال گذشته بیان داشت: ۱۲ هزار و ۵۴۷ مورد آموزش های مهارتهای زندگی، چهار هزار و ۹۱۰ مورد مشاوره پیش از ازدواج و خانواده، ۴۱۰ هزار و ۶۱۷ مورد مشاوره تلفنی و ۹ هزار و ۴۰ مورد مشاوره در خصوص طلاق ارائه شد که باعث ۹۰درصد سازش بین زوجین شد.

شفیعی ادامه داد: دفتر مشاوره معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی به منظور تحقق این امرمهم و با توجه به اینکه یکی از رسالت های اصلیش ارتقاء سلامت روان و پیشگیری است و هر ساله اقدام به برگزاری جلسات آموزشی در زمینه های  پیش از ازدواج، خانواده، مهارتهای زندگی و همچنین خدمات  مشاوره و راهنمایی به صورت حضوری و تلفنی در زمینه موضوعات مربوط به خانواده، ازدواج، کودک، اعتیاد و مشاوره پیش از طلاق می کند.

وی به طرح آموزش مهارتهای زندگی اشاره کرد و گفت: هدف این طرح ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  از طریق  تسلط بر مهارت های دهگانه زندگی شامل مهارت خودآگاهی، مهارت همدلی، مهارت روابط بین فردی، مهارت ارتباط موثر، مهارت مقابله با استرس، مهارت مدیریت هیجان، مهارت حل مساله، مهارت تصمیم گیری، مهارت تفکر خلاق و مهارت تفکر نقادانه است.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: طرح آموزش خانواده و پیش از ازدواج از دیگر طرح هاست که هدف این طرح آموزش پیش از ازدواج شامل آموزش به همه جوانان با هدف ارتقای توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق و آموزش زندگی خانواده شامل  بهبود و افزایش آگاهی، اطلاعات و مهارتهایی است که با توجه به نقش محوری خانواده و افزایش رضایتمندی و پایداری شکل می گیرد.

وی با اشاره به طرح تصمیم (مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق) گفت: هدف این طرح کنترل و کاهش طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره تخصصی و مددکاری به زوجین متقاضی طلاق است که به دادگاه خانواده مراجعه کرده اند.

شفیعی اضافه کرد: انجام خدمات مشاوره به صورت تلفنی توسط خط مشاوره ۱۴۸۰ و مشاوره حضوری توسط  حدود ۱۷۰مرکز و دفتر  مشاوره غیر دولتی نیز انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمام طرح ها به صورت کارگاه های رایگان تحت نظارت دفتر مشاوره معاونت پیشگیری با همکاری مراکز و موسسات مشاوره غیر دولتی و مراکز سلامت روان محله صورت می پذیرد.

کد خبر 39292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد