دررسانه|۳۰ هزار زن سرپرست خانوارتحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز- ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان زیر پوشش این سازمان هستند که خدمات‌ مختلفی از حمایت‌های مستمر تا توانمندسازی دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،محمدرضا عباسی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات بهزیستی در راستای حمایت ازمددجویان سرپرست خانوار افزود: رقم مستمری پرداختی هر فرد سرپرست خانوار امسال  سه میلیون و ۵۰۰هزار ریال ،در خانواده ۲ نفره پنج میلیون ریال ،خانواده سه نفره هفت میلیون ریال ،خانواده چهار نفره ۹ میلیون ریال و در خانواده‌های پنج نفرو بیشتر ۱۱ میلیون ریال در ماه است.

وی افزود: :حدود ۲ هزار زن سرپرست خانوار نیازمند نیز در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی خوزستان هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان به خدمات ارایه شده به تعدادیک هزار و ۸۹ دانشجوی زن سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها اشاره کرد و گفت: شهریه دانشگاه برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در مقطع کارشناسی ۴۰ میلیون ریال ،کارشناسی ارشد تا سقف ۷۰میلیون ریال  ومقطع دکترا ۱۰۰ میلیون ریال برای هر ترم می باشد.

عباسی با تشریح دیگر خدمات حمایتی بهزیستی در زمینه تامین مسکن و اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت : اینگونه خدمات با پیگیری حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی ارایه می شوند و فرد از طریق فنی و حرفه ایی آموزش های لازم شغلی را فرا گرفته و تسهیلات بانکی نیز از طریق حوزه مشارکت ها به زن سرپرست خانوار پرداخت می شود.

وی افزود: درمواردی با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده وام بلاعوض به عنوان سرمایه کار به افرادی که مجوز کسب و یا مدرک فنی و حرفه ایی داشته باشند نیز تعلق می گیرد همچنین برخی زنان سرپرست خانوار در قالب گروه های همیار با تشکیل یک شرکت تعاونی از حمایت های مالی بهزیستی در جهت اشتغال بهره مند می شوند.

عباسی در ادامه بیان کرد: برنامه حمایتی سازمان بهزیستی  بستگی به وضعیت و شرایط خانواده از جمله ازدواج ، تحصیل،مسکن ویا اشتغال برای هر خانواده متفاوت است لذا در هر خانواده کمک ها براساس اولویت مورد نظر خانواده و براساس نیاز آن ها شکل می گیرد.

وی گفت: برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی با هدف خودکفایی، اشتغال و توانمند سازی سرپرست خانوار است تا بتوان بخشی از سنگینی فشار اقتصادی را از  دوش آن ها برداشت.

زن سرپرست خانوار کسی است که به دلایل مختلف از جمله طلاق یا فوت همسر، از کارافتادگی همسر به دلیل بیماری صعب العلاج دچار مشکل می باشد ، دختر خود سرپرست که ازدواج نکرده و مستقل زندگی می کند نیز از خدمات بهزیستی زن سرپرست خانوار بهره مند می باشد.

کد خبر 39273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد