اجرای طرح مشاوره ژنتیک ۱۴۰۰ برای خانواده‌های دارای دو معلول

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، گفت: طرح مشاوره ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۰ قرار است انجام شود و اکنون مراحل اجرایی مربوط به برگزاری مناقصه برای مشخص کردن موسسه واجد شرایط را سپری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «فاطمه رضوان مدنی» معاون توسعه پیشگیری سامان بهزیستی کشور با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: تعداد خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش ۳۴ هزار خانواده است.

وی با بیان اینکه طرح مشاوره ژنتیک خانواده‌های دارای چند معلول از سال ۱۳۹۸ آغاز شده، افزود: این طرح اکنون برای خانواده‌های دارای سه معلول و بیشتر انجام شده که تعداد این خانواده‌ها، ۵۹۱۲ خانواده بوده است.

معاون توسعه پیشگیری سامان بهزیستی کشور یادآور شد: هدف از اجرای این طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی شایع در جامعه هدف سازمان بوده که می‌تواند در پیشگیری از بروز معلولیت کمک‌کننده باشد زیرا اختلالات ژنتیکی درمان ندارد اما با پیشگیری می‌توان از بروز این اختلالات جلوگیری کرد و مشاوره ژنتیک از راه‌های اساسی پیشگیری این اختلالات است.

رضوان مدنی، تصریح کرد: از سال ۱۳۷۶ برنامه مشاوره ژنتیک در سازمان بهزیستی کشور آغاز و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ مورد ارجاع برای سقط‌درمانی انجام شده است.

به گفته وی، تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بیش از یک و نیم میلیون نفر است.

کد خبر 39256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =