غربالگری بینایی کودکان استان در ۲۱۰ پایگاه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در گفتگوی زنده ی تلویزیونی، از غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله در ۲۱۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان خبر داد.

دکتر فرگل صحاف در این گفتگو با بیان سهولت درمان این اختلال بینایی در صورت تشخیص به موقع ابراز داشت : سنین ۳ تا ۶ سالگی طلایی ترین دوران درمان تنبلی چشم می باشد و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع امکان کم بینایی و یا نابینایی کودک وجود دارد.

وی اظهار داشت : در سال گذشته ۹۵ هزار کودک در سطح استان بینایی سنجی شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ کودک به اپتیمومتریست ارجاع داده شدند که در نهایت ۱.۸ درصد از کودکان مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده و تحت درمان تخصصی قرار گرفتند.

غربالگری بینایی کودکان استان در ۲۱۰ پایگاه

صحاف ادامه داد : غربالگری سالانه در سنین  ۴ تا ۶ سالگی  جهت سلامت بینایی الزامی می باشد و یک بار غربالگری در این سنین کافی نمی باشد.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ پروتکل های بهداشتی آدرس  و شماره تماس پایگاههای ثابت سنجش بینایی در سایت اداره کل بهزیستی استان به آدرس www.eawo.ir   جهت هماهنگی قبل از حضور درج شده است و هزینه ی غربالگری ۶۵۰۰ تومان می باشد که در صورت عدم توانایی مالی بهزیستی این هزینه را نیز تقبل می کند.

غربالگری بینایی کودکان استان در ۲۱۰ پایگاه

کد خبر 39250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد