کاشان| مشکلات اقتصادی تنها کمپ اعتیاد بانوان در کاشان را تعطیل کرد

تعطیلی کمپ ترک اعتیاد بانوان در کاشان امروز به دغدغه‌ای تبدیل شده که لازم است مسئولان در راستای احیای آن، تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در نشست خبری که بمناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: از مواد مخدر به عنوان بلائی خانمان سوز یاد می‌شود که می‌تواند زندگی هر انسانی را به تباهی بکشاند و از سویی موجب بروز خسارات متعدد به جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

ام‌البنین متقی‌نژاد با اشاره به زیان‌های مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی، ادامه داد: از مواد مخدر انواع و گونه‌های مختلفی مشاهده شده و توجه به همین موضوع ایجاب می‌کند تا والدین با مراقبت بیشتر از جوانان و نوجوانان به‌گونه‌ای رفتار کنند تا آنها دچار این بلای خانمان‌سوز نشوند چرا که گرفتاری به آن قطعا خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کمپ زنان در کاشان به دلیل مشکلات اقتصادی به تعطیل شده است، افزود: وجود کمپ زنان در شهرستان کاشان لازم و ضروری است چرا که می‌تواند شهرستان‌های تابعه خود نظیر آران و بیدگل، نطنز و اردستان را تحت پوشش قرار دهد.

رییس اداره بهزیستی کاشان با تاکید بر لزوم کارآفرینی برای بهبودیافتگان گفت: از سوی اداره بهزیستی شهرستان کاشان در سه ماهه نخست امسال ۱۸ مورد تسهیلات اشتغالزایی چهار درصد به معتادان بهبودیافته شهرستان پرداخت شد.

متقی‌نژاد با اشاره به اینکه ۵۸ مورد تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغالزایی چهار درصد از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به معتادان بهبودیافته شهرستان پرداخت شده، اظهار داشت: همچنین کارفرمایانی که معتادان بهبودیافته را تا پنج سال بکارگیرند افزون بر اینکه حق بیمه کارگری معتاد بهبودیافته را بهزیستی به آنان اعطا می‌کنند، می‌توانند به ازای هر فرد بهبود یافته تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

رییس اداره بهزیستی کاشان همچنین با یادآوری از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با مرکز فنی‌حرفه‌ای گفت: معتادین بهبودیافته و خانواده‌های آنها می‌توانند تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با موضوعات مورد علاقه خود قرار گرفته، پس از کسب مهارت کافی و اخذ مدرک معتبر و دریافت تسهیلات اشتغالزایی، به ایجاد کسب و کار پایدار پرداخته و یا جذب بازار اشتغال شوند.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی با همکاری دادستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر و بندرت افراد خود معرف معتادان را در کمپ‌ها پذیرش می‌کند افزود: ماهانه ۳۰۰ مددجو در این مرکزها بستری می‌شود.

رییس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به پرداخت هزینه ۱۲۵ میلیون ریالی برای معتادان به مراکز ترک اعتیاد در سه ماهه نخست امسال گفت: برای هفت مرکز نیز ۲۵یاری برگ توزیع شد.

وی اضافه کرد: افرادی که نیازمند دریافت مشاوره بوده اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار «یاری‌برگ» دریافت کنند که این یاری برگ‌ها تعدادی از جلسات مشاوره را تحت پوشش قرار داده و هزینه‌های آن را کم تر و یا به طور کلی رایگان می‌کنند.

مشکلات اقتصادی تنها کمپ اعتیاد بانوان در کاشان را تعطیل کرد


 

کد خبر 39247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد