همسان‌سازی حقوق نیروهای اورژانس اجتماعی در گروی تصویب یک لایحه/ استفاده از کمک خیرین و نهادهای حاکمیتی برای تامین تجهیزات معلولان فقط مُسکن است

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه حقوق نیروهای اورژانس اجتماعی به طور کامل تامین اعتبار شده‌ است، گفت: با تصویب لایحه فوریت‌های اجتماعی یکسان‌سازی و همسان‌سازی در حقوق و همچنین تضمین آینده شغلی نیروهای اورژانس اجتماعی انجام خواهد شد.

«وحید قبادی‌دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش قیمت وسایل توانبخشی افراد دارای معلولیت و اقدامات سازمان بهزیستی برای رفع این مشکل گفت: با افزایش قیمت دلار و تورم، افزایش زیادی را در قیمت این وسایل شاهد بودیم.در حال حاضر با بنیادها و مجموعه‌های حاکمیتی مانند بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد برکت و احسان برکت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم از این بنیادها کمک بگیریم تا بتوانیم به لحاظ تامین وسایل توانبخشی در دراز مدت نیازهای کمتری داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان بهزیستی دنبال کردیم تبدیل به احسن شدن سرمایه‌ها و داشته‌های سازمان بهزیستی در جهت تامین وسایل توانبخشی بود. با توجه به اینکه تبدیل به احسن کردن این سرمایه‌ها مقداری در سیکل اداری قرار گرفت، در این زمینه با تاخیر مواجه شده‌ایم.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: از دولت محترم و مجلس درخواست کردیم در این زمینه بودجه وسایل کمک توانبخشی را در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارتقاء و افزایش دهند. در حال حاضر نیز یک سری از شرکت‌های ایرانی در حال تولید این تجهیزات هستند و در ارتباط با برخی از این تجهیزات که به صورت مکانیکی است مانند ویلچر، واکر و ... به نسبت مشکل کمتری داریم.

وی ادامه داد: اما در خصوص وسایل توانبخشی که مقداری نیازمند تکنولوژی الکترونیکی است، مانند سمعک هم قیمت افزایش زیادی پیدا کرده و هم محدودیت‌های زیاد و مشکلات زیادی داریم و کمک هزینه توانبخشی که از طرف سازمان بهزیستی به این افراد پرداخت می‌شود، کفاف هزینه بالای وسایل توانبخشی را نمی‌دهد، البته در حال طراحی سامانه‌ای هستیم تا بتوانیم از کمک خیرین در کنار نهادهای حاکمیتی برای تامین وسایل توانبخشی برای معلولان بی‌بضاعت بهره ببریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این اقداماتی که شرح دادم به صورت مُسکن و کمکی است و باید به صورت دراز مدت و اساسی از همان طریق که اشاره کردم با تبدیل دارایی‌ها و داشته‌های سازمان بهزیستی در مسیر تولید وسایل توانبخشی گام برداریم تا افراد دارای معلولیت بتوانند از این وسایل کمک توانبخشی استفاده کنند.

قبادی دانا همچنین درباره حقوق و معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: مشکلاتی که در اورژانس اجتماعی وجود دارد با تصویب لایحه فوریت‌های اجتماعی ان‌شاءالله در دولت محترم و سپس در مجلس شورای اسلامی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که اورژانس اجتماعی بیش از ۲۰ سال است که تاسیس شده و در روز اول تاسیس به این شکل نبوده است و در واقع از جهت تعداد پرسنل و نیروی انسانی نابسامانی‌هایی در طول این سال‌ها در اورژانس اجتماعی ایجاد شده است که راه‌حل آن به صورت اساسی با تصویب فوریت‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که قراردادهای پیمانکاری در اورژانس اجتماعی حذف خواهد شد؟ گفت: بله، مسئله این است که در حال حاضر در هر استان حدود ۴ هزار پرسنلی که در اورژانس اجتماعی در کل کشور فعالیت می‌کنند را به صورت رسمی، قرارادادی، قرارداد کارگری، پیمانی، خرید خدمت و شرکتی و با تنوع همه انواع استخدام‌ها جذب کرده‌اند.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه حقوق این افراد به طور کامل تامین اعتبار شده است، اما پروسه اداری که به صورت متنوع،‌ متکثر و متفاوت در خصوص استخدام این نیروها در استان‌های مختلف وجود دارد باعث شده است که این افراد در دریافت حقوق‌هایشان با مشکل مواجه شوند. همسان‌سازی و پرداخت یکسان برای حقوق این افراد در لایحه پیش‌بینی شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین تضمین آینده شغلی این افراد نیز در لایحه فوریت‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله با تصویب آن، این مشکلات رفع خواهد شد.

کد خبر 39200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =