در رسانه | کبودراهنگی‌ها در طرح "مانا" مشارکت کنند

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ گفت: خانواده‌های کبودراهنگی برای حفظ فرزندان خود از گزند اعتیاد، مدیریت طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی "مانا" را به‌دست بگیرند و با جوانان شهر خود و نیروهای بهزیستی در این طرح مشارکت کنند.

رضا جعفری‌نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، اجرای طرح "مانا" در شهرستان را از روش‌هایی دانست که خانواده‌های کبودراهنگی به‌خصوص در روستاها می‌توانند با تشکیل این گروه‌های محله محور به‌صورت هفته‌ای و ماهانه با بهرهبردن از آموزش مشاوران از  گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به‌ویژه اعتیاد در بین نوجوانان پیشگیری کنند.

جعفری نیکو در خصوص اجرای طرح پیشگیرانه و آگاه‌سازی مانا، افزود: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرستان کبودراهنگ با مشارکت پایگاه‌های سلامت اجتماعی در حال اجرا است.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح اظهار کرد: بهزیستی شهرستان کبودراهنگ برای اجرای طرح مانا متخصصین با مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی را برای آموزشهای لازم به‌کار گرفته است.

جعفری نیکو  اضافه کرد: طرح مانا به‌صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می‌دهد و در این کارگاه‌ها مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می‌شود و مربیان شیوه تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

وی ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در مؤسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

جعفری نیکو  موضوع نداشتن هراس از اعتیاد را تهدیدی خطر آفرین دانست و تأکید کرد: داشتن ارتباط عاطفی قوی با اعضای خانواده مهمترین عامل محافظت‌کننده در مقابل سوء مصرف مواد مخدر است که والدین باید  اوقات با کیفیتی را برای تعامل با نوجوانانشان اختصاص دهند  و در این تایم روابط کاملأ صمیمانه باش تا دو طرف  از با هم بودن لذت ببرند. 

وی خطاب به والدین گفت:  عادت‌های خوب نوجوانان را شناسایی کنید و دائماً به آن اشاره کنید و  معضلات و آسیب‌های اعتیاد را همه‌جانبه و دوستانه به نوجوانان خود آموزش دهید.

کد خبر 39172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد