واگذاری ۵۰۰ زمین به خانوارهای دو معلولی در هفته بهزیستی

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی بهزیستی کشور گفت: تحویل هزار واحد مسکونی به خانوادهای دومعلولی، واگذاری ۳۵۰ زمین به خانواده های مددجو و همچنین ۵۰۰ زمین به خانوارهای دو معلولی از جمله اقداماتی است که در حوزه مسکن و اشتغال در هفته بهزیستی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، محمدرضا کاظم زاده مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل خراسان شمالی که در اداره بهزیستی این استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در طی چندسال اخیر اقدامات و فعالیت های بسیار ارزشمندی را در حوزه های مختلف انجام داده است که همگی اینها مرهون تلاش فعالین در این حوزه است.

وی بابیان اینکه شفاف سازی در بهزیستی یکی از اقدامات ارزشمند و شایسته ایست که در طی چندسال اخیر اتفاق افتاده است، افزود: پرداخت الکترونیکی تمامی مستمری و یارانه مددجویان، راه اندازی ۲ هراز و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور، ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ هزار نفر در این مراکز، واگذاری دبیرخانه مناسب سازی به بهزیستی و همچنین قانون حمایت از جامعه معلولین از جمله اقدامات ارزشمند و شایسته سازمان در طی چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی بهزیستی کشور بااشاره به قانون ۳ درصد حمایت از جامعه معلولین بیان کرد: این قانون در طی این ۱۰ سال گذشته عملا اجرایی نمیشد ولی در حال حاضر این قانون در مجلس تصویب و به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد و در حال سازمان بهزیستی می تواند مطالبه گر جامعه معلولین باشد.

وی تصریح کرد: در بحث پیشگیری کووید ۱۹ سازمان بهزیستی کمترین فوتی در مراکز خصوصا مراکز سالمندان را داشته ایم.

کاظم زاده از واگذاری و تحویل ۴ هزار واحد مسکونی به مددجویان کل کشور در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: باتوجه به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین بهزیستی با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفین مقرر شد غریب به ۴ هزار واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان سطح کشور تحویل داده شود.

این مسوول افزود: تحویل هزار واحد مسکونی به خانوادهای دومعلولی، واگذاری ۳۵۰ زمین به خانواده های مددجو و همچنین ۵۰۰ زمین به خانوارهای دو معلولی از جمله اقداماتی است که در حوزه مسکن و اشتغال در هفته بهزیستی اتفاق خواهد افتاد.

وی خطاب به مدیر کل جدید بهزیستی بیان کرد: تجربه ثابت کرده است  توسعه بهزیستی استان ارتباط مستقیمی با نحوه ارتباط گیری مدیرکل در هراستان با استانداری، دیوان محاسبات، بازرسی و دادگستری دارد.

کد خبر 39156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد