مهدیشهر | ویرانگری‌ های حاصل از  اعتیاد زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها،  هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است

ربابه گلوردیان گزارشی از اقدامات شاخص دفتر پیشگیری از اعتیاد شهرستان مهدیشهر ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، ربابه گلوردیان مدیر اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر گزارشی از اقدامات شاخص دفتر پیشگیری از اعتیاد شهرستان مهدیشهر ارائه کرد.

ایشان اظهار کرد : ویرانگری‌ های حاصل از  اعتیاد زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها،   هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است. اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه‌ کن نخواهد شد اما با تدبیر، اندیشه و تلاش می‌توان آن را مدیریت و کنترل کرد. این امر مستلزم ارتقای سطح آگاهی قشرهای مختلف جامعه برای پیشگیری از این معضل اجتماعی است.

گلوردیان گفت : دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی شهرستان مهدیشهر با دارا بودن یک مرکز  بهبودی اقامتی میان مدت، یک مرکز مشاوره و یک موسسه خیریه تحت نظارت در حال فعالیت در زمینه اعتیاد می باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، زمینه ساز کاهش اعتیاد است گفت :  سال ۹۹ برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های سه گانه آموزشی، محلی و کاری (با رویکرد اجتماع محور)  از قبیل،  برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع آسیب های فردی و اجتماعی اعتیاد، آگاه سازی آحاد مردم ازخط ملی اعتیاد ( ۰۹۶۲۸)، برنامه آگاه سازی و کارزار رسانه ای  پیشگیری از اعتیاد،  با هدف حساس سازی مردم در خصوص پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور از طریق فعالیت های رسانه ای و آموزش های مورد نیاز در قالب تهیه محصولات و جلسات آموزشی غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا  ، برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی و... و. اجرا شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر اذعان داشت : رویکـرد اصـلی مراکـز اقامتی میان مدت برمشارکت گروه‌های همتا و خودیار (معتادان بهبود یافته) متمرکز است  و هدف از برپایی این  مراکز و کمپ های ترک اعتیاد بازگرداندن سلامت افراد آسیب دیده از اعتیاد و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه است. در این راستا باید مسئولان و اقشار مختلف مردم از جمله خیرین علاوه بر توجه ویژه حمایت مطلوبی از بهتر شدن روند فعالیت این مراکز داشته باشند  .اگرکار این مراکز اصولی و با حمایت های لازم صورت گیرد، بسیاری از مشکلاتی را که اکنون در ایستگاه های مربوط به درمان داریم، می توانیم برطرف کنیم.

وی گفت : اهم فعالیت های بهزیستی مهدیشهر نیز در حوزه درمان در سال ۹۹، نگهداری و حمایت شبانه روزی از افراد مبتلا به اعتیاد با مدت اقامت ۲۱ تا ۲۸ روز در مرکز بهبودی اقامتی میان مدت،   کمک به بهبود ۶۰ نفر بیماران مبتلا به اعتیاد در مرکز بهبودی اقامتی میان مدت،   و  ارائه تسهیلات اشتغال  به ۱۵ نفراز بهبودیافتگان بعد از ترکمی باشد.

سرپرست اداره بهزیستی مهدیشهر در پایان : یکی از مهم ترین مشکلات معتادان بهبود یافته عدم پذیرش از سوی جامعه است و این گروه در پیدا کردن زمینه شغلی با مشکلات به مراتب بیشتری مواجه اند، معتاد بهبود یافته به زندگی دوباره برگشته است و باید زمینه حمایت وی برای یک معیشت عادی فراهم شود.

کد خبر 39114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد